AYHJA-eier Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Lurer på hvor langt trådløse nettverk egentlig rekker... Har planer om å sette opp 802.11g (54Mbit) med naboen. Vi bor i eneboliger ca. 20-30m fra hverandre. Vil dette kunne fungere? Signalet må "bare" gjennom et vindu og en betongvegg, ellers er det nokså uhindret. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Veldig vanskelig å si... Med retiningsbestemte antenner burde det ikke være problem å få 10-12 Mbit Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Rettningsbestemte antenner på 20-30 meter ?! Vi kjører rettningsbestemte antenner over 7km, og får en 10mbit. Jeg kunne svart bedre, om jeg fikk vite åssen utstyr dere skal bruke. 1ap og et client kort ? eller 2ap'er i WDS mode ? eller 2 ap'er der det ene er base og det andre ap client ? Har du fri sikt til det andre huset ? Svar så utfyllende du kan, så kan jeg svare bedre =) Lenke til kommentar
nander Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har samme ønske... vi er tre naboer, og ca 50 meter og et hus mellom meg og han som har ADSL. Vi har ikke noe utstyr enda, så tar gjerne imot forslag til hva som bør kjøpes! Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 skal alltids kunne gå ann å sette opp noe greit noe, men det er dyrt, kabler til tre pers kommer fort over 1,5k :/ Men jeg kan sette sammen noe som fungerer når jeg er hjemme i kveld, kanke sitte å dille med sånn på jobb, men kikk på www.wlansupply.no så har du en liten pekepinn på prisene =) Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Jeg hadde tenkt på en basestasjon med mulighet for tilkobling av et par PC'er i 100Mbit i tillegg til trådløst. Frister med 802.11a 108Mbit, men det er en smule dyrt ennå... Så skulle jeg hatt ett eller to trådløse PCMCIA kort og ett PCI, og naboen skal sikkert ha ett PCI kort. Er det egentlig mulig å koble sammen to basestasjoner trådløst? Og ja, det er så å si fri sikt ned til naboen. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Jeg hadde tenkt på en basestasjon med mulighet for tilkobling av et par PC'er i 100Mbit i tillegg til trådløst. Frister med 802.11a 108Mbit, men det er en smule dyrt ennå... Så skulle jeg hatt ett eller to trådløse PCMCIA kort og ett PCI, og naboen skal sikkert ha ett PCI kort. Er det egentlig mulig å koble sammen to basestasjoner trådløst? Og ja, det er så å si fri sikt ned til naboen. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Litt trøbbel med postingen her... Lenke til kommentar
kain Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Det er mulig å koble sammen trådløst nettverk over litt avstand 20-30 meter går fint bare husk å konfigurere de sånn at dere kjører på samme iprange. trur jeg :-? men rekkeviden er jo sansynligvis opplys i en eller annen bruksanvisning men vem leser vel de.... Lenke til kommentar
kain Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 en ting til betongvegger kan vere vansklige vet det av erfaring jobber som elektriker og har satt opp en del nettverk. Erfaringsmessig så må vi stort sett kable forbi betong da det hindrer fri flyt av signaler leste alle postene nedover så jeg glømte litt av det jeg skulle svare på sorry. men kjøp utstyret hos elkjøp så er det bare å levere det tilbake hvis dere ikke får det til. Prise 30 dager åpent kjøp... Lenke til kommentar
eiga Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 en ting til betongvegger kan vere vansklige vet det av erfaring jobber som elektriker og har satt opp en del nettverk. Erfaringsmessig så må vi stort sett kable forbi betong da det hindrer fri flyt av signaler TIPS: Dersom man bruker rettningsantenne® pleier selv de tykkeste betongvegger å 'forsvinne'(under forutsettning at at avstanden ikke er for stor/størrelse på klient antenne). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå