Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vil ikke skru seg på, har skrudd seg av helt tilfeldig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC'en skrur seg bare random av, jeg prøver og skru på den igjen, viftene og vifta på strømforsyninga starter, også stopper det helt opp også skjer det ikke mer.

Slet med det samme nå på fredag/lørdag. Etter mye ja og men, fant jeg ut at det var en RAM-brikke som ikke satt helt på plass. La ut en tråd om det her på forumet, fikk som svar at den kunne være PSU/Hovedkort som var gåent, eller RAM-brikkene. Prøv med 1 og 1 RAM-brikke, og se hva som skjer.

- Peter

Lenke til kommentar

Slet med det samme nå på fredag/lørdag. Etter mye ja og men, fant jeg ut at det var en RAM-brikke som ikke satt helt på plass. La ut en tråd om det her på forumet, fikk som svar at den kunne være PSU/Hovedkort som var gåent, eller RAM-brikkene. Prøv med 1 og 1 RAM-brikke, og se hva som skjer.

- Peter

Vet ikke helt jeg.

Jeg trykker på startknappen, LED lyset på påknappen lyser et lite øyeblikk før det samme skjer. Stopper opp og skjer ingenting. Prøvd med en og en RAM brikke.

Er skikkelig bekymret for at PSU'en har gått til h******...

Endret av HaakonSag
Lenke til kommentar

Begynner å bli bekymret for at enten hovedkortet eller psu'en har gått rett til helvete.. :(

Ingen som har noe tips?

Jeg satte på Noctua-D14, og tok ut alle kablene, satte inn på nytt igjen men ingen respons nå heller.

Lenke til kommentar

Har PSUen gått, burde det ikke skje noe som helst når du trykker på knappen - muligens det heller er HK som har gått. Får du et eller flere pip fra den interne speakeren når du trykker på startknappen? Hvis du får noen pip, sier manualen noe om hva de betyr?

Lenke til kommentar

Har PSUen gått, burde det ikke skje noe som helst når du trykker på knappen - muligens det heller er HK som har gått. Får du et eller flere pip fra den interne speakeren når du trykker på startknappen? Hvis du får noen pip, sier manualen noe om hva de betyr?

Ingen pip whatsoever.

Lurer på om det er enten HK eller PSU ja, må få tak i annen PSU/HK for å teste.

Endret av HaakonSag
Lenke til kommentar

så keep us posted.

Fyfaen.

Tok Noctua'n og satt på stock vifta, og den startet med en gang! Kan det være at jeg ikke har satt den riktig på da mon tro?

Men skal PSU vifta blåse? For det gjør den ikke..

Endret av HaakonSag
Lenke til kommentar

Feil på viften eller at du har montert den feil på HKet som skapte kortslutning.

Hva vifte-retningen angår, her er mitt oppsett:

http://www.diskusjon...ttach_id=522546

...viftene er satt til å blåse/suge fra høyre til venstre (i.e. blås-sug-blås) og ut av kabinettet. Har du samme oppsett, men vifter som blåser i andre retninger, så snu dem.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Altså, vifta inni PSU'en jeg snakker om. Alle andre viftene blåser som de skal ;)

Ah, da skjønner jeg - ja, PSU-viften skal blåse ut i bakkant (dem er gjerne ganske svak, så det kan være vanskelig å si). Legg på last på maskinen (f.eks. benching) og prøv å kjenn hvilken retning luften går da.

Lenke til kommentar

Ah, da skjønner jeg - ja, PSU-viften skal blåse ut i bakkant (dem er gjerne ganske svak, så det kan være vanskelig å si). Legg på last på maskinen (f.eks. benching) og prøv å kjenn hvilken retning luften går da.

Det er ikke rotasjon på vifta, whatsoever.. Men Pcen går jo som den skal liksom.. :p Har dog ikke satt inn verken Noctua'n eller 7970 kortet.
Lenke til kommentar

Hvilken PSU har du? Selv har jeg en Corsair AX 850, og du kan tro jeg fikk skrekken da jeg startet maskinen for første gang og vifte stod helt stille! Men det skulle den altså gjøre, og viften starter når PSUen mener den trenger mer kjøling - som da skjer ved last.

Lenke til kommentar

Hvilken PSU har du? Selv har jeg en Corsair AX 850, og du kan tro jeg fikk skrekken da jeg startet maskinen for første gang og vifte stod helt stille! Men det skulle den altså gjøre, og viften starter når PSUen mener den trenger mer kjøling - som da skjer ved last.

Corsair HX650 :)

Men jeg skal teste etter jeg har lastet ned Crysis fra Origin..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...