Gå til innhold

Billig og bra nok 2 Mpix kamera ?

Anbefalte innlegg

men er det fortsatt verd pengene (ca2000kr) eller er det noen som har et bedre forslag til et kamera til rundt 2000kr ?

Hvis du leser litt tester på nettet, så finner du ut at dette er blant de beste (om ikke det beste) 2 MP-kameraet. Så det er absolutt blant de beste kjøpene til 2000 kroner. (Jeg mistenker fortsatt at prisen hos komplett var en feilprising) Men jeg er litt skeptisk til batterikapasiteten, men kanskje den går seg til etter hvert.

Kan også vurdere et 2100.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjører Auto nesten alltid jeg. Også innendørs, og det blir bra bilder. På "Party/Indoor" så får du opp "Camera Shake"-symbolet. Da må du være veldig nøye med å holde kameraet rolig. Lang lukkertid antar jeg.

Optisk søker har ingenting med fokuseringen å gjøre.

Ellers er jeg interessert i å vite hvordan ta bilder med kortest mulig lukkertid. Ser ikke noen Scene som heter "Sport" eller lignende.

Lenke til kommentar

Både Nikon Coolpix 2500 og 3500 er gått ut for lenge siden. En stor ulempe med disse er at det ikke finnes optisk søker, og derfor kan du ikke ta bilder i sterkt lys (vanskelig å se lcd-skjermen). Det Nikon regner som arvtaker, er Nikon Coolpix 2100 og 3100, som også har optisk søker, bedre fysisk form på kamera, flere innstillingsmuligheter, velgerhjul på toppen og muligheten for å bruke engangs AA batterier. Prisen på dette kamera er ventet å ligge på rundt 2000 og 2500 mot juletider.

Lenke til kommentar
Både Nikon Coolpix 2500 og 3500 er gått ut for lenge siden. En stor ulempe med disse er at det ikke finnes optisk søker, og derfor kan du ikke ta bilder i sterkt lys (vanskelig å se lcd-skjermen).

Virker ikke særlig utgått i følge Interfoto. Sjekk selv.

Ikke noe problemer med å se bildet i sollys, bare å skru opp brightness.

Lenke til kommentar

Var ikke feilprising. I Trondheim var det stor kampanje for å bli kvitt kameraene. Regner med det var snakk om lokketilbud, for i butikken annonserte bare 10stk til 995,-, men eg så minst 20stk som kom ut med det kameraet, hehe. Jaja, fikk meg scanner fra Canon til 99kr,-, men det var synd for de som stod i kø at kameraet kunne kjøpes over nettet også, lol.

Tipper at komplett sendte ut litt til de forskjellige datakjeden butikkene, men solgte mesteparten over nett, med den hensikt å bli kvitt restparti. Kameraet skal være nokså bra bildemessig, men har visst fått litt ris for batteri og andre små ting...

Lenke til kommentar
Både Nikon Coolpix 2500 og 3500 er gått ut for lenge siden.

Virker ikke særlig utgått i følge Interfoto. Sjekk selv.

Ja, men der finner du også kamera som Nikon Coolpix 2000, 885 og 5000. Ingen av disse nevnte modellene er lenger mulig å kjøpe fra Interfoto. At de fortsatt står på Interfotos liste betyr bare at de fortsatt er aktuelle i henhold til kjøp av ekstrautstyr og lignende. Jeg jobber i fotobutikk, og vet at Interfoto ikke lenger importerer disse kamera... og hva er grunnen til det? Jo, Nikon har sluttet å produsere de.

Coolpix 2000 var modellen før 2500, 885 er erstattet av 4300, 5000 er erstattet av 5400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...