Orak Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Noen som har erfaringer med disse brikkene ? Jeg tenkte å kjøpe 2x256mb Geil Golden Dragon PC3500, men det er lite info å finne.. Hvor mye klokker de ? og timings ? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hva med å ta en titt øverst på forum siden og sjekke ut testen av ddr minne?? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hva med å ta en titt øverst på forum siden og sjekke ut testen av ddr minne?? I tilfelle dette blir vanskelig: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=131819 DrErling Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har PC3700 versjonen. Det virker ikke som om det er de som holder igjen. (jeg har surra mye med bios revisjoner og sånt skvip) Også ser de jo sjikkelige fete ut Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Geil ser ganske bra ut på papiret, men dette skulle vekke noen: http://www.dansdata.com/quickshot002.htm Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Geil ser ganske bra ut på papiret, men dette skulle vekke noen:http://www.dansdata.com/quickshot002.htm Vel den enkelttesten der er det flere som har linket til, trøsten kan vere at det finnes slike linker til de fleste brikker. Jeg har selv testet ganske mange brikker fra flere produsenter ,av disse har jeg funnet feil på både corsair og twinMos Twister men ingen av Geil brikkene jeg har testet. Så for å konkludere litt her, variasjoner/feil vil du finne hos alle produsenter å trekke frem en enkeltest av EN enkelt brikke blir bare tøv. Så til topic, jeg kjører selv med Golden Dragon 3500 og er veldig godt fornøyd, har ikke funnet et bedre alternativ til mitt oppsett når jeg gjør det så skifter jeg, kjører brikkene stabilt på 488 mhz Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Siden du skal ha dem i et AMD system så er det viktig at de klarer lav latency, og ikke bare høye hastigheter. Mine Geil GD PC3500 brikker klokket ikke noe spesielt bra, men de klarte DDR440 2-3-3-6. Om det er BH5 brikker du har fra før så må du ikke finne på å gå over til Geil GD. I så fall så må du si ifra, for da kjøper jeg BH5 brikkene dine. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Siden du skal ha dem i et AMD system så er det viktig at de klarer lav latency, og ikke bare høye hastigheter. Mine Geil GD PC3500 brikker klokket ikke noe spesielt bra, men de klarte DDR440 2-3-3-6. Om det er BH5 brikker du har fra før så må du ikke finne på å gå over til Geil GD. I så fall så må du si ifra, for da kjøper jeg BH5 brikkene dine. Vel 440 på et amd syst er ikke så ille, men jeg er enig med deg at lav latency er et viktig moment på et amd system Lenke til kommentar
zulo Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Brikkene kommer i egne litt kule etuier, på innsiden står det litt info. Jeg leser opp: PC3500 Golden Dragon Mhz: 433 Chip: Hand Picked Golden Dragon 4ns Package: Advanced WLCSP Package Capacity: Up to 512MB PCB: 6 Layer Golden Dragon ULN Pin: 184 Chip Density: 32x8 CAS/Timing: 2/6-3-3 2T@PC3500 Voltage: 2.5V-3.1V Warranty: Life-Time[/img] Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Vel 440 på et amd syst er ikke så ille, men jeg er enig med deg at lav latency er et viktig moment på et amd system Hvor viktig er lav latency? Jeg kjører mine twinmos CH-5 på 237mhz/474 3-3-3-11. Vinner jeg på å nærme meg 220mhz/440 med lavere timinger? DrE Lenke til kommentar
CFD Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Her så er det jo klart best og teste selv da. Tar deg ikke så lang tid heller og huff så morsomt det er. Men hva er mem bandwith`n din da? Har selv 2.0-2-3-3 på min BH5 brikker. De klarer bedre i andre maskiner ,men shuttelen er litt kresen på ram virker det som. (en brikke som akkurat klarte 200fsb hos meg klarte 225FSB på en annen maskin) samme timings. Men bios støtter max 200fsb så det er ikke så farlig akkurat det da. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Geil ser ganske bra ut på papiret, men dette skulle vekke noen:http://www.dansdata.com/quickshot002.htm Vel den enkelttesten der er det flere som har linket til, trøsten kan vere at det finnes slike linker til de fleste brikker. Jeg har selv testet ganske mange brikker fra flere produsenter ,av disse har jeg funnet feil på både corsair og twinMos Twister men ingen av Geil brikkene jeg har testet. Så for å konkludere litt her, variasjoner/feil vil du finne hos alle produsenter å trekke frem en enkeltest av EN enkelt brikke blir bare tøv. Så til topic, jeg kjører selv med Golden Dragon 3500 og er veldig godt fornøyd, har ikke funnet et bedre alternativ til mitt oppsett når jeg gjør det så skifter jeg, kjører brikkene stabilt på 488 mhz Snekker`n, hvor mye volt kjører du ram`n din på? Får kun 2,8v på mitt hk og jeg har hørt at geil ram`n liker mye volt!!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Kjører også med 2,8 v, har prøvd dem helt opp til 3,1v går fint det Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Kjører også med 2,8 v, har prøvd dem helt opp til 3,1v går fint detHvilket hk var det a? eller lukter jeg volt modd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå