Gå til innhold

Hjelp til valg av deler til Gaming-PC til ca 10000

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bygge min første PC som skal brukes mest til gaming, men også noe til video/bilde-redigering og generelt skolearbeid.

Jeg har prøvd å lage et oppsett ut fra hva jeg har lest på nettet rundt om kring. Oppsettet kan finnes her.

Jeg prøver å få mest mulig for pengene. Så det hadde vært fint om noen kunne gi tips om deler som kunne byttes ut for å få mer ytelse for de samme pengene. Det kan også hende at jeg har valgt deler som ikke passer sammen i det hele tatt, setter pris på om noen sier fra om det også. Jeg lurer også på om man kanskje kunne sette SLI med 2 forskjellige GPU kort, for eks: GeForce GTX 650 TI BOOST og GTX 670?

Takk! :)

Hilsen Trippo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg kjører 2 stk Asus gtx 680 DirectCU II i SLI, og microstuttering er en sjelden vare her, har opplevd det men veldig sjelden ser ikkje sli som noen ulempe for mitt bruk. følge testen her ser det ut som gtx 650 ti SLI vil gjøre susen for en billig penge. hadde jeg bygget en gaming maskin til 10 tusen, tror jeg att jeg hadde gått for gtx 650 ti SLI. Så eg hadde nok gått for dei 650 ti korta hardware har testa her fremfor 1 stk gtx 670.

Endret av clechye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg kjører 2 stk Asus gtx 680 DirectCU II i SLI, og microstuttering er en sjelden vare her, har opplevd det men veldig sjelden ser ikkje sli som noen ulempe for mitt bruk. følge testen her ser det ut som gtx 650 ti SLI vil gjøre susen for en billig penge. hadde jeg bygget en gaming maskin til 10 tusen, tror jeg att jeg hadde gått for gtx 650 ti SLI. Så eg hadde nok gått for dei 650 ti korta hardware har testa her fremfor 1 stk gtx 670.

Det er vel 3 slots versjonene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Husk å ikke kjøp Gigabyte skjermkort!! Dersom du vil overklokke så er det liten sannsynlighet at du kommer til å klare det da vcoren er låst på de fleste skjermkort fra dem, så vær advart!

Lenke til kommentar

Husk å ikke kjøp Gigabyte skjermkort!! Dersom du vil overklokke så er det liten sannsynlighet at du kommer til å klare det da vcoren er låst på de fleste skjermkort fra dem, så vær advart!

hadde tenkt til å kjøpe et Asus kort.

Lenke til kommentar

Asus sine kort skal være løette å overklokke :)

til og med eg som er heilt noob på overklokking av GPU, fikk mitt kort på 1006 Core clok- til 1148 mhz coreclock, boost clock fra 1058mhz-->1200mhz :) ( klarer 1220mhz) men 1200mhz holder for min del

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har ikke prøvd Asus sine kort, så der kan jeg ikke kommentere, men Gigabytes har jeg, og det er ikke en fornøyelse skal jeg si deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...