muummi Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Heisann Jeg har begynt å jogge i det siste. Har vel holdt på i en måneds tid, og har løpt 2-3 ganger i uka. Har kommet i mye bedre form og har fått bedre kondis, men det er noe som bekymrer meg litt. Når jeg begynte å jogge så fikk jeg ikke hold/sting, men nå i det siste har jeg begynt å få vondt i brystet når jeg har løpt en stund. Smertene er ikke på siden nederst på magen slik jeg husker det var før når jeg har fått hold, men nå gjør det vondt like under hjertet liksom. Jeg har også en relativt høy hvilepuls for alderen min synes jeg, og er derfor litt bekymret for om det kan være noe galt med hjertet. Er 23 år og har hvilepuls på mellom 80 og 90. Ellers er jeg slank og spiser stort sett sunt. Mann 23 Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Du røyker ikke tilfeldigvis? Har du noen gang gjort kondisjonstrening mens du er forkjølet? Om ja, er det noen forskjell på følelsen? Om nei, kanskje du begynner å bli syk. Når jeg er forkjølet får jeg en sinnsyk smerte i hals og bryst når jeg trener kondisjon. Er det vondt på begge sidene eller kun under hjertet? Vil anbefale å ta turen til lege da hjerteproblemer ofte kan være veldig seriøse. Selv om det sikkert ikke er noe, er det greit å få det avklart. Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Heisann Jeg har begynt å jogge i det siste. Har vel holdt på i en måneds tid, og har løpt 2-3 ganger i uka. Har kommet i mye bedre form og har fått bedre kondis, men det er noe som bekymrer meg litt. Når jeg begynte å jogge så fikk jeg ikke hold/sting, men nå i det siste har jeg begynt å få vondt i brystet når jeg har løpt en stund. Smertene er ikke på siden nederst på magen slik jeg husker det var før når jeg har fått hold, men nå gjør det vondt like under hjertet liksom. Jeg har også en relativt høy hvilepuls for alderen min synes jeg, og er derfor litt bekymret for om det kan være noe galt med hjertet. Er 23 år og har hvilepuls på mellom 80 og 90. Hai, det kan være muskoløst smerte, trenger ikke ha noe med hjerte å gjøre. Men anbefaler også å ta en joggetur til legenskontor for en sjekk. Hvilepulsen din er høy ja, da du er relativ ung. Veldig viktig å trene deg langsomt opp, ikke ta for lange/slittsome treninger. Øk langsomt og etter ditt eget tempo. Hva jeg også anbefaler er at du starter dine joggeturer veldig rolig og ikke ha for høy tempo, kan være at smertene da ikke dukker opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå