Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av første bil!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen ser fin og vedlikeholdt ut:)

Alle har forskjellige behov, men bare så du er klar over det:

*Liten bil, noe som ikke er så praktisk med mindre du kun skal farte rundt i bystrøk, til jobb, osv. Bagasje rommet er dermed så som så

*68hk er ikke mye å rutte med, men igjen er det jo en lett bil. Allikevel så tror jeg nok du må "planlegge" forbikjøringer litt

*Motoren krever lite bensin

*Billige deler/reperasjon i forhold til mange andre biler

Alt i alt en ganske grei og økonomisk bil når du skal fra A til Å :)

Lenke til kommentar

Dersom du er lærevillig vil jeg anbefale at du finner en bil med haynes bok, dette er en verkstedbok som forklarer hvordan du fikser ting på bilen din. Da lærer du masse bil pluss at du sparer penger på verksted. Helst ikke kjøp alt for ny bil da de kan være mer kronglete å skru på. Tror en bil fra slutten av 90 tallet kan være å anbefale da :)

Lenke til kommentar

Ser ut til å være en grei bil. Ser vi har forskjellige synspunkt på bil. Jeg tenkte snart første bil selv og har sett etter noen BMW som man kan trimme litt osv.

Hmm 50k for den bilen var kanskje litt mye, men du får jo en bil med kvalitet og den er jo litt ny. 68hk var ikke alverdens men du kommer jo framover.

Lenke til kommentar
Det var en grei bil. Men jeg ville nok ha vurdert et annet merke med tanke på at dette er en førstegangsbil du helst vil skal fungere :)

Hvilket merke? Skoda og VW er de merkene som man får mest for for pengene. Enkle reperasjoner. Billige og få feil om man ikke kjøper en gammel 20 år gammel bil. Ganske familievennlige og VW kan man også style opp litt. Hva vil man mere?!

Lenke til kommentar

Jeg tenkte snart første bil selv og har sett etter noen BMW som man kan trimme litt osv.

Ikke for å ødelegge no drømmer osv, men forsikring på bmw er SVINDYRT, med mindre far eller mor står for forsikringa.

En kompis av meg på 20 år skulle forsikre bmw'en sin, bmw 525 e39, 47.000kr i året ca. så faren hans måtte stå for forsikringa, da var det plutselig på 5000 kr i året.

Men over til det som diskuteres her:

Jeg vil rett å slett anbefale Opel Astra 1,4. Helt grei bil å kjøre, greit med plass, veldig billig i drift, 88hk, billig å forsikre, mulighet for tøff styling.

Edit: Skriveleifer..

Endret av Lommebok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...