Intetanende Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Jeg skal kjøpe min første bil og ønsker ikke å bruke mer enn 50.000,- Har sett på en Skoda Fabia 1.4 2000 modell, noen som har erfaring med denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40192461 Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Bilen ser fin og vedlikeholdt ut:) Alle har forskjellige behov, men bare så du er klar over det: *Liten bil, noe som ikke er så praktisk med mindre du kun skal farte rundt i bystrøk, til jobb, osv. Bagasje rommet er dermed så som så *68hk er ikke mye å rutte med, men igjen er det jo en lett bil. Allikevel så tror jeg nok du må "planlegge" forbikjøringer litt *Motoren krever lite bensin *Billige deler/reperasjon i forhold til mange andre biler Alt i alt en ganske grei og økonomisk bil når du skal fra A til Å Lenke til kommentar
Intetanende Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 Tusen takk for svar! :-) Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Dersom du er lærevillig vil jeg anbefale at du finner en bil med haynes bok, dette er en verkstedbok som forklarer hvordan du fikser ting på bilen din. Da lærer du masse bil pluss at du sparer penger på verksted. Helst ikke kjøp alt for ny bil da de kan være mer kronglete å skru på. Tror en bil fra slutten av 90 tallet kan være å anbefale da Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Prisen på den bilen var etter mitt syn drøy. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Ser ut til å være en grei bil. Ser vi har forskjellige synspunkt på bil. Jeg tenkte snart første bil selv og har sett etter noen BMW som man kan trimme litt osv. Hmm 50k for den bilen var kanskje litt mye, men du får jo en bil med kvalitet og den er jo litt ny. 68hk var ikke alverdens men du kommer jo framover. Lenke til kommentar
Kværna Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Det var en grei bil. Men jeg ville nok ha vurdert et annet merke med tanke på at dette er en førstegangsbil du helst vil skal fungere Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Det var en grei bil. Men jeg ville nok ha vurdert et annet merke med tanke på at dette er en førstegangsbil du helst vil skal fungere Hvilket merke? Skoda og VW er de merkene som man får mest for for pengene. Enkle reperasjoner. Billige og få feil om man ikke kjøper en gammel 20 år gammel bil. Ganske familievennlige og VW kan man også style opp litt. Hva vil man mere?! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Men at den Skodaen koster såpass mye mer enn den A3en jeg skal selge er litt merkelig.. A3en er en 1,6 fra 1999... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 En god venn av meg hadde en Fabia (mener det var 100HK-varianten) som førstebil for mange år siden, denne ble kjøpt ny. Han hadde veldig mye problemer med bilen, så vurdér en NAF-test før du skriver under kontrakt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hvilket merke? Skoda og VW er de merkene som man får mest for for pengene. Enkle reperasjoner. Billige og få feil om man ikke kjøper en gammel 20 år gammel bil. Ganske familievennlige og VW kan man også style opp litt. Hva vil man mere?! http://www.tv2.no/underholdning/broom/bruktbilene-fra-helvete-skoda-fabia-3255088.html Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Men at den Skodaen koster såpass mye mer enn den A3en jeg skal selge er litt merkelig.. A3en er en 1,6 fra 1999... Tja, A3 fra den tiden var jo hagleskutt med feil, og ofte ungdomskjørt så synes ikke det er så rart. Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Er jo ikke verre enn at trådstarter tar en tur og sjekker ut bilen. evnt ta med en bekjent som kan en del om bil. Bare ta alt med en klype salt da den som selger bilen gjerne setter bilen i bedre lys enn det den kanskje fortjener. Lenke til kommentar
Intetanende Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Takk for mange gode tips og synspunkter! Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg tenkte snart første bil selv og har sett etter noen BMW som man kan trimme litt osv. Ikke for å ødelegge no drømmer osv, men forsikring på bmw er SVINDYRT, med mindre far eller mor står for forsikringa. En kompis av meg på 20 år skulle forsikre bmw'en sin, bmw 525 e39, 47.000kr i året ca. så faren hans måtte stå for forsikringa, da var det plutselig på 5000 kr i året. Men over til det som diskuteres her: Jeg vil rett å slett anbefale Opel Astra 1,4. Helt grei bil å kjøre, greit med plass, veldig billig i drift, 88hk, billig å forsikre, mulighet for tøff styling. Edit: Skriveleifer.. Endret 6. mai 2013 av Lommebok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå