b_torivar Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hei. jeg hører mye på power metal. men jeg begynner å bli "lei" av alle de kjente gruppene. Det er litt qlt å høre på grupper som er mindre kjente. Kom med noen litt ukjente metal grupper da vel.. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hvilke hører du på da? Lenke til kommentar
b_torivar Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 vel vet ikke om de er så ukjent men her er noen : angra...... hmm vanskelig å komme på nå. har ikke mp3an her. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Kan jo prøve Masterplan, Dragonforce (!!), dragonhammer, rhapsody, evergrey, alkemyst, symphony x, edguy, Arwen (veldig bra), Dark Moor, Falconer, Rage, Lost Horizon, Metalium, Pagans Mind, Sonata Arctica, Vhaldemar, freedom call, Gamma Ray, Thy majestie, hammerfall, sinergy... Vil du ha Angra anbefaler jeg skivene Holy land, Holy Live og Angels Cry først. Den gamle vokalisten deres er fullstendig unik når det gjelder vokalspekter (range). kommer ikke på flere i farta..mange av disse er "ukjente" band. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det finnes et bra, italiensk band med spesiell vokal og de spiller ganske heavy Power Metal eller lignende. Gruppa heter White Skull, verdt å ta en titt. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har hørt mye på Sonata Arctica .. og anbefales .! Pagans Mind er også bra .. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 jeg er selv ikke så veldig begeistra for power metall, men Hammerfall er jo litt tøft da Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hører ikke på Power Metal mer, det er blodharry, men har vært inne i en periode. Anbefaler Symphony X (Da spesielt "V" og "Twillight in Olympus"), Blind Guardian dersom du ikke hører på dem (leste ikke posten SÅ nøye;) ), Rhapsody, Stratovarius, ja.. mange finske band på markedet. Men du bør begynne å høre på noe annerledes. Anbefaler en glidende overgang til progg metal, så kanskje til trash/death og så til black. Kom tilbake dersom du er ute etter black metal! Dimmu Borgir er ganske heftige, til tross for en delvis sellout. De er vanvittig koz live! Ikke black metal, mer symfonisk black metal. Ellers så kan du høre på Arch Enemy (death metal), Arcturus (black), 1349, BORKNAGAR! (da med Simen Hæstnes, aka ICS Vortex, albumene Quintessence og "The Olden Domain" er meget gode. Skulle ha skrevet på Burzum, men nazister har jeg ikke noe til overs for. Varg Vikernes er den stor tosk!!! Den første skiva går an. Selvfølgelig må du høre på Children of Bodom. Skaff deg "Hatebreeder". mange liker ikke CoF, da de er misunnelige, men jeg synes de er ganske brukbare. De 3 siste platene er gode, da ikke "Damnation.." inkludert. DARKTHRONE er et must, du kan ikke høre på metal uten å ha Darkthrone. A Blaze in the Northern Sky er regnet som et av de bedre albumene innenfor sjangeren. Emperor er også selvsagt på lista. Dark Funeral går an, jeg synes ikke musikerne er spesielt gode, men fra tid til annen er de flinke. "Teach Children to Worship Satan" får du billig på CDon. Nå gidder jeg ikke skrive mer, siden du garantert kommer til å laste ned musikken og ikke kjøpe den. Hater folk som ikke støtter musikkbransjen. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 symphony x er konge. Du kan jo alltids sjekke linken min i siggen og sjekke ut et par av låtene til bandet jeg spiller i (Arch Nemesis). Vet ikke om det kan kategoriseres som power metal, men noen elementer fra power metallen er det nok der. Lenke til kommentar
lars_loffen Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Kan jo prøve Masterplan, Dragonforce (!!), dragonhammer, rhapsody, evergrey, alkemyst, symphony x, edguy, Arwen (veldig bra), Dark Moor, Falconer, Rage, Lost Horizon, Metalium, Pagans Mind, Sonata Arctica, Vhaldemar, freedom call, Gamma Ray, Thy majestie, hammerfall, sinergy... Vil du ha Angra anbefaler jeg skivene Holy land, Holy Live og Angels Cry først. Den gamle vokalisten deres er fullstendig unik når det gjelder vokalspekter (range). kommer ikke på flere i farta..mange av disse er "ukjente" band. Hammerfall er veldig bra ja. Lenke til kommentar
Etuag Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Helloween og Kamelot Lenke til kommentar
Kjellfh Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Children of bodom <--eier Sonata Arctica Stratovarius Luca Turilli Hammerfall Rhapsody osvosvosvo Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Children of bodom <--eier men det er ikke powermetall da flere band: - Grave Digger (drit tøft) - Edgy - Gamma Ray Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hør på GAMMEL Helloween hvis du finner det (fra ca 1985 til 1990). De har verdens beste (in my opinion) vokalist (Kai Hansen) Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hør på GAMMEL Helloween hvis du finner det (fra ca 1985 til 1990). De har verdens beste (in my opinion) vokalist (Kai Hansen) Da har ikke du hørt på helloween med kiske på vokal.. kai hansen synger pr. dags dato i gammaray. også verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Sonata Arctica Stratovarius Hammerfall Thunderstone Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Glemte også å nevne Iron Fire og Steel Attack, en tanke harry og ensformig powermetal, men har mye til felles med f.eks Kamelot og Hammefall. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Vil du prøve litt episk power metal, prøv prosjektet Tobias Sammet's Avantasia - The Metal Opera (2 deler, 2 separate CD-utgivelser). Selges på Sound of Noise ved Rockefeller i Oslo om du bor i nærheten, ellers så har nok Platekompaniet de også. Ellers tror jeg det meste bra power metal som jeg kjenner til i alle fall allerede nevnt. Så ikke helt om Thunderbolt var nevnt her forresten; litt Maiden inspirert vokal. Verdt å prøve i allefall. Og om du liker det du evt. laster ned, så kjøp det da :wink: Gode artister bør støttes... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå