Gå til innhold

Ukjent power metal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo prøve Masterplan, Dragonforce (!!), dragonhammer, rhapsody,

evergrey, alkemyst, symphony x, edguy, Arwen (veldig bra), Dark Moor,

Falconer, Rage, Lost Horizon, Metalium, Pagans Mind, Sonata Arctica, Vhaldemar, freedom call, Gamma Ray, Thy majestie, hammerfall, sinergy... Vil du ha Angra anbefaler jeg skivene Holy land, Holy Live og Angels Cry først. Den gamle vokalisten deres er fullstendig unik når det gjelder vokalspekter (range).

kommer ikke på flere i farta..mange av disse er "ukjente" band.

Lenke til kommentar

Hører ikke på Power Metal mer, det er blodharry, men har vært inne i en periode.

Anbefaler Symphony X (Da spesielt "V" og "Twillight in Olympus"), Blind Guardian dersom du ikke hører på dem (leste ikke posten SÅ nøye;) ), Rhapsody, Stratovarius, ja.. mange finske band på markedet.

Men du bør begynne å høre på noe annerledes. Anbefaler en glidende overgang til progg metal, så kanskje til trash/death og så til black. Kom tilbake dersom du er ute etter black metal! Dimmu Borgir er ganske heftige, til tross for en delvis sellout. De er vanvittig koz live! :evil: Ikke black metal, mer symfonisk black metal. Ellers så kan du høre på Arch Enemy (death metal), Arcturus (black), 1349, BORKNAGAR! (da med Simen Hæstnes, aka ICS Vortex, albumene Quintessence og "The Olden Domain" er meget gode.

Skulle ha skrevet på Burzum, men nazister har jeg ikke noe til overs for. Varg Vikernes er den stor tosk!!! Den første skiva går an. Selvfølgelig må du høre på Children of Bodom. Skaff deg "Hatebreeder".

mange liker ikke CoF, da de er misunnelige, men jeg synes de er ganske brukbare. De 3 siste platene er gode, da ikke "Damnation.." inkludert. DARKTHRONE er et must, du kan ikke høre på metal uten å ha Darkthrone. A Blaze in the Northern Sky er regnet som et av de bedre albumene innenfor sjangeren. Emperor er også selvsagt på lista. Dark Funeral går an, jeg synes ikke musikerne er spesielt gode, men fra tid til annen er de flinke. "Teach Children to Worship Satan" får du billig på CDon.

Nå gidder jeg ikke skrive mer, siden du garantert kommer til å laste ned musikken og ikke kjøpe den. Hater folk som ikke støtter musikkbransjen.

:evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Kan jo prøve Masterplan, Dragonforce (!!), dragonhammer, rhapsody,

evergrey, alkemyst, symphony x, edguy, Arwen (veldig bra), Dark Moor,

Falconer, Rage, Lost Horizon, Metalium, Pagans Mind, Sonata Arctica, Vhaldemar, freedom call, Gamma Ray, Thy majestie, hammerfall, sinergy... Vil du ha Angra anbefaler jeg skivene Holy land, Holy Live og Angels Cry først. Den gamle vokalisten deres er fullstendig unik når det gjelder vokalspekter (range).

kommer ikke på flere i farta..mange av disse er "ukjente" band.

Hammerfall er veldig bra ja.

Lenke til kommentar

Vil du prøve litt episk power metal, prøv prosjektet Tobias Sammet's Avantasia - The Metal Opera (2 deler, 2 separate CD-utgivelser). Selges på Sound of Noise ved Rockefeller i Oslo om du bor i nærheten, ellers så har nok Platekompaniet de også.

Ellers tror jeg det meste bra power metal som jeg kjenner til i alle fall allerede nevnt. Så ikke helt om Thunderbolt var nevnt her forresten; litt Maiden inspirert vokal. Verdt å prøve i allefall.

Og om du liker det du evt. laster ned, så kjøp det da :wink: Gode artister bør støttes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...