AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hei, jeg har et lite problem jeg må få løst. Når jeg snakker med folk, så er jeg nesten avhengig av at de driver samtalen, og kan ofte bare svare "mhm" når de sier noe, med mindre jeg forteller en morsom historie eller noe lignende. Ofte når jeg er med nye folk, sier jeg bare hei, også stopper samtalen der, uten at jeg klarer å finne på noe å si, blir i praksis stum der jeg står. Det morsomme er at når jeg snakker med en god kamerat, kan vi gå i timer uten å gå tom for ting å snakke om, selvom tingene er helt idiotiske, samtidig som at jeg med en annen god veninne har akkurat det samme problemet. Noen som vet om noe som kan hjelpe, eller har vært/er i samme situasjon? Anonym poster: 143317f193e41e239d8f260dbee7a7ed Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Prøv å si akkurat det du tenker på. Vær helt ufiltrert. Litt vanskelig i starten, men ettersom du vender deg til det kommer du til å ha jævlig mange morsomme samtaler og du vil føle at alle interaksjoner er mer unike 5 Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Når du snakker med ukjente blir du litt usikker og du klarer ikke å assosiere på samme måte som når du er med kompisen din. Da er du rolig og avslappet og du responderer på det han sier med akkurat det du tenker. En metode for å bli bedre til å snakke med andre er "aktiv lytting". Hør hva personen faktisk sier og prøv å assosiere med det personen sier ved å kanskje fortelle noe lignende som har hendt deg, eller et oppfølgingsspørsmål.. Når man er usikker blir man ofte mer opptatt av interaksjonen enn selve samtalen. Så neste gang, se personen inn i øynene og hør etter hva personen sier og fortell din mening om det. Responderer du med "mhm" vil du kutte samtalen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Til mer spontant du prater til lettere flyter samtalen Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Prøv å si akkurat det du tenker på. Vær helt ufiltrert. Litt vanskelig i starten, men ettersom du vender deg til det kommer du til å ha jævlig mange morsomme samtaler og du vil føle at alle interaksjoner er mer unike Denne har skaffet meg mye ræv. Endret 8. mai 2013 av Cpt Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Prøv å si akkurat det du tenker på. Vær helt ufiltrert. Vet ikke helt om jeg er enig i å justere EQ'en helt til 0, men den måten å snakke med folk på som du tar opp funker bra på enkelte. Det kommer litt an på hva som surrer rundt i sikringsskapene. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Prøv å si akkurat det du tenker på. Vær helt ufiltrert. Litt vanskelig i starten, men ettersom du vender deg til det kommer du til å ha jævlig mange morsomme samtaler og du vil føle at alle interaksjoner er mer unike Helt ufiltrert? Jeg er en sånn person som kan spørre og snakke om alt, egentlig. Når jeg først snakker med folk da. Opplever ofte at det ikke virker fordi den andre parten synes temaet er enten rart eller upassende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå