Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Koble til nye skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et skille, men for de fleste så er det på ingen måte like klart.

JEG har ikke noe problem med å se anbefalingen som svært merkelig. Men det vet du jo arni90.

I tillegg så sparer du store mengder penger. I hvert fall om du har resten av maskinvaren som skal til for å kjøre SLI.

Nei, litt mer microstuttering for kraftig økning i ytelse og penger spart er nok en god grunn for mange. Microstuttering er fortsatt oppskrytt selv om det ble en del mer "down to earth" etter at det ble klart at Fraps ikke dugde til å måle MS.

Men for all del, man har nå minst 14 dagers returrett, og man vet ikke om man er overfølsom for litt MS med mindre man prøver. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er helt håpløst å bedømme om man opplever microstutter uten å sammenligne to likt prisede oppsett (f. eks. 650 Ti Boost SLI mot 670,) jeg har enda til gode å møte noen som syns et SLI-oppsett i praksis er mer spillbart enn en enkel GPU til samme pris om de får prøve begge løsningene side om side.

Lenke til kommentar

Det er helt håpløst å bedømme om man opplever microstutter uten å sammenligne to likt prisede oppsett (f. eks. 650 Ti Boost SLI mot 670,) jeg har enda til gode å møte noen som syns et SLI-oppsett i praksis er mer spillbart enn en enkel GPU til samme pris om de får prøve begge løsningene side om side.

Ikke nødvendigvis mer, men også like bra.

Lenke til kommentar

Og jeg det motsatte ...

Jeg har ikke noe problem å forstå at det er de som velger enkeltkjerne så langt det er mulig, og jeg bytter "stadig vekk" mellom SLI og Non-SLI, så det er ikke problemet.

Jeg velger heller et ekstra millisekund i ny og ne med stutter, enn å konstant leve i en konstant suppe av dårlig ytelse (eller en langt lettere lommebok, alt etter hvordan du velger å se på det).

Selvsagt, litt overdrevet for å få frem poenget.

Men det blir uansett å diskutere dette til vi blir blå, og til slutt så ender det med at trådstarer blir skremt unna, så kanskje vi ikke skal ta denne diskusjonen.

Poenget var vel kanskje å få frem at det finnes negative sider med SLI, som kanskje nevnes litt dårlig artikkelen.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis mer, men også like bra.

Hvis spillopplevelsen er like god med 2x 650 Ti som 1x 670 er det ingen grunn til å gjøre seg avhengig av driveroppdateringer og godta at enkelte spill ikke fungerer like godt fordi de ikke har SLI-støtte.

Slik jeg ser det for at 650 Ti SLI skal være et alternativ til 670 må 650 Ti SLI levere nesten 50% høyere framerates enn et enkelt for å ikke merke noe til microstutter.

Det beste tipset er alltid å kjøpe så kraftig enkel GPU som mulig, og se på SLI som en løsning om det kraftigste på markedet ikke strekker til eller om du har et kort fra før og ønsker en oppgradering uten å bruke en mindre formue.

Lenke til kommentar

Hvis spillopplevelsen er like god med 2x 650 Ti som 1x 670 er det ingen grunn til å gjøre seg avhengig av driveroppdateringer og godta at enkelte spill ikke fungerer like godt fordi de ikke har SLI-støtte.

Jeg har også tilgode å se i praksis mer spillbart SLI, spesieltmtp. microstutter, kontra singelkort til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...