Gå til innhold

Ca 5-6000kr oppgradering av mitt nåværende set-up.

Anbefalte innlegg

Har foreløpig dette set-upet:

- i7 2600k CPU @ 4,6ghz med Corsair Hydro100 CPUkjøler

- GA-Z68X-UD7-B3 hovedkort

- PowerColor 6970 PCS+ skjermkort

- Cooler Master HAF-X Tower

- Zalman MFC1 viftestyring

- 16 GB DDR3 Corsair Dominator DHX RAM ( @ 1888mhz )

- Chieftec Ntro 1200w

- Corsair SSD Force Series F120, 120GB

Har ikke fulgt med på hardware noe i det siste grunnet jobb.

Tenkte å kjøre to SSD'er i Raid 0 eller kjøre to skjermkort i CF eller SLI.

Så på reviews at det hadde vært veldig kurant å ha enten 650ti i SLI eller 660ti i SLI, men lurte på om jeg skulle vente til 700 serien kommer ut?

Eller er det kanskje noe helt annet jeg bør oppgradere først? Kan det være at CPU'en blir en flaskehals? Eller bør jeg bare vente til det kommer nye generasjoner CPU'er med 2nm eller bedre lithografi?

Litt mer info:

Spiller med 3 skjermer og hadde foretrukket 3D Vision Surround eller EyeFinity. Har spilt med EyeFinitiy på flere spill hittils men problemer er at med veldig høy grafikk eller veldig krevende spill så knekker kortet mitt nærmest samme.

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du å oppgradere noe her, da? Eneste må vel være skjermkortet, og hvis du skal spille på 3 skjermer bør du ha noe bedre enn én 6970. Men CPU, PSU og RAM holder et par år til. Du kunne ha prøvd å kjøpe en til 6970 og sette dem i Crossfire, men den er utgått og da må du i så fall på bruktmarkedet. Andre muligheten er å kjøpe noe nytt, og da vil 2x denne https://prisguiden.no/produkt/xfx-radeon-hd-7970-3-gb-black-edition-154523/ gi fantastisk ytelse. Eventuelt gå for noe litt billigere, f.eks. 2x 650ti og slenge på en til Corsair 120GB SSD og sette dem i RAID.

Lenke til kommentar

Det har jo gått rykter om at nvidias 700 serie skal ha støtte for direct x 12. Om dette stemmer vet jeg ikke men de skal visst komme i slutten av mai så kanskje lurt å vente litt? Og så er det kanskje noe i å kjøpe et kraftig nytt enkeltkort og så kjøpe et til når det f.eks synker i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...