Gå til innhold

Påbygg etter vanlig videregående?

Anbefalte innlegg

Hei sann!

Jeg tar Norsk VG3 muntlig eksamen opp som privatist fordi jeg fikk IV, men jeg tror jeg har valgt feil eksamen! Jeg gikk på vanlig videregående skole i Oslo. Ikke yrkesfaglig.

På privatistweb står det NOR1233 - Norsk Vg3, påbygging til generell studiekompetanse, muntlig.

Jeg valgte denne fordi at det hørtes logisk ut, siden jeg bygger på til generell studiekompetanse. Men nå som jeg fant ut at det er egentlig ment til folk som gikk på yrkesfaglig skole og ikke til meg!

Kommer jeg ikke til å få karakter og generell studiekompetanse hvis jeg fullfører denne eksamen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du er usikker på om du har valgt feil eksamen, så går det jo å ringe de som står for eksamener i oslo. Men du skriver at du tar opp eksamen som privatist, det vil si at du har hatt eksamen en gang før. Jeg tror neppe du ville kommet igjennom vis du ikke hadde hatt denne eksamenen før.

Jeg tror virkelig ikke det er et problem at du tar denne eksamenen, selv om det er feil eller ikke. Det er heldigvis ikke sånn, at selv om du ønsker å ta eksamener på noen fag, mister du ikke muligheten for andre fag

Lenke til kommentar

Vis du er usikker på om du har valgt feil eksamen, så går det jo å ringe de som står for eksamener i oslo. Men du skriver at du tar opp eksamen som privatist, det vil si at du har hatt eksamen en gang før. Jeg tror neppe du ville kommet igjennom vis du ikke hadde hatt denne eksamenen før.

Sier du at eneste grunnen til å ta eksamen som privatist er hvis man vil forbedre karakteren?

Jeg tok selv nettopp eksamen i ett fag jeg tidligere ikke har hatt, leste selv, var ikke noe problem det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...