enrax Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Vet at det er ulovlig å flashe en bios til noe annet enn cromwell bios'en som følger med f.eks Executer chip'ene til xbox, men er det ulovlig å montere chip/skifte harddisk i xbox/ps2? :-? Har selv gode loddekunnskaper og får ofte forespørsler om jeg kan montere chip. Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Nei, jeg tror ikke det er ulovlig uten at jeg skal si noe sikkert. Det eneste jeg vet sikkert er at man kan glemme alt som heter garanti når man åpner maskinen. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Nei, det er ikke ulovlig. Du kan modifisere noe du selv eiger så mye du vil Ikke før du begynner å spille de kopierte spilla dine det begynner å bli ulovlig Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Nei, det er ikke ulovlig.Du kan modifisere noe du selv eiger så mye du vil Ikke før du begynner å spille de kopierte spilla dine det begynner å bli ulovlig Nå er det vel egentlig en god del diskutering om det virkelig er lov til å modde selv om du eier det også... Og for å få en ting klart. Det er ihvertfall ikke lov til å eie kopierte spill selv om du ikke spiller de. Lenke til kommentar
Gamer1963 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Det er faktisk lov til både eie og spille kopierte spill, bare du har originalen selv. Dette kalles Back Up ! Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Det er ikke bare så lett... Det er en del du må sette deg inn i der skjønner du. Men det er lov å ta backup ja, men de fleste backupene som lages nå er ikke lovlige... Lenke til kommentar
Gamer1963 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 :o Hva er det jeg ikke har fått med meg nå. Hvilke regler er det snakk om. Jeg vet at de fleste kopier som er på markedet er piratkopier men det er ikke det jeg snakker om. Jeg mener fortsatt at det er lov til å kopiere sine egne spill og spille de. Det står litt om det på følgende link http://www.hardware.no/guider/cdbrenning/index2.html Jeg oppfordrer ikke folk til verken brenne eller kjøpe piratkopier da dette faktisk ødelegger mye for spillbransjen. Men som sagt det er lov til å ta backup av sine egne kjøpte spill. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Nå er det vel egentlig en god del diskutering om det virkelig er lov til å modde selv om du eier det også... Og for å få en ting klart. Det er ihvertfall ikke lov til å eie kopierte spill selv om du ikke spiller de. Om det er en god del diskutering rundt dette er vel helt uvesentlig. Dette er klinkene klart, det er helt LOVLIG å modifisere xboxen, men nei du kan ikke kopiere spill som du ikke selv eier selvfølgelig. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 eneste problemet er at du mister garantien din så snart du åpner xboxen da, og vist det går til ****** med den hva skal du gjøre da?? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 eneste problemet er at du mister garantien din så snart du åpner xboxen da, og vist det går til ****** med den hva skal du gjøre da?? Da kjøper du deg en xbox med forsikring da vettu, hvor ofte er det noe galt med en xbox da ? Lenke til kommentar
z10an Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 eneste problemet er at du mister garantien din så snart du åpner xboxen da, og vist det går til ****** med den hva skal du gjøre da?? Da kjøper du deg en xbox med forsikring da vettu, hvor ofte er det noe galt med en xbox da ? har en kompis som har ødlagt 3stk ...hehe ..er ikke no galt med de, men chip'en skal jo loddes på noen 0.001mm ellns hull Lenke til kommentar
enrax Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 eneste problemet er at du mister garantien din så snart du åpner xboxen da, og vist det går til ****** med den hva skal du gjøre da?? Da kjøper du deg en xbox med forsikring da vettu, hvor ofte er det noe galt med en xbox da ? har en kompis som har ødlagt 3stk ...hehe ..er ikke no galt med de, men chip'en skal jo loddes på noen 0.001mm ellns hull Det er klart du mister garantien når du åpner maskinen for å lodde på en chip som ikke hører hjemme i maskinen i det hele tatt. For å si det på en annen måte... Vil du ha mulighet for å kjøre emulatorer, spille filmer og backup må du ta konsekvensen av at det kan gå til helvete før du har begynt. Når du gjelder kompisene din "PulZ" så burde han holde seg langt unna xbox modding Hullet (viahullet) er lite (0,15mm tror jeg) men loddingen tar ikke mer en 2 sec Kanskje han burde prøve å lodde på pad'en på undersiden? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 eneste problemet er at du mister garantien din så snart du åpner xboxen da, og vist det går til ****** med den hva skal du gjøre da?? Da kjøper du deg en xbox med forsikring da vettu, hvor ofte er det noe galt med en xbox da ? har en kompis som har ødlagt 3stk ...hehe ..er ikke no galt med de, men chip'en skal jo loddes på noen 0.001mm ellns hull Hvis kameraten din har klart og ødlegge 3 xboxer så er det på tide å kutte ut, for da er han mer tafatt enn de fleste. Har modifisert mange xboxer selv, samt kjenner mange som modifiserer, og det er ikke akkurat vansklig så lenge man har litt loddekunnskaper. Har enda til gode og klare og ødlegge en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå