hazor1337 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Ja som skrevet i Emne har jeg problemer med mitt HD7970 (ghz version med 3 vifter). Kjøpte ny pc med bra innmat og kjøpte HD7970 fordi det var billig og veldig bra Pcen har funket fint(noen crash av og til) frem til nå. Men i dag da jeg startet pcen begynte den å hyle (coil whine) høyt.. jeg mener.. det høres ut som en sliten bil som starter. Den går av og på som den vill (coil whine) og viftene øker hastighet hver gang det skjer. Når lyden forsvinner tar det 3 sekunder så går viftehastigheten ned igjen. Sånn holder den på hele tiden. Startet opp Starwars the old republic (swtor) og funker utmerket frem til ca 5 min ingame da det virket som skjermkortet slo seg av, for pcen var på, men mistet bilde og viftene ble plutselig stille. Har aldri hatt det problemet før og vet ikke hvordan jeg kan fikse dette. Noen som vet hvordan dette kan fikses eller hva problemer egentlig er? Tusen Takk på forhånd Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Coilwhine kan være pga dårlig strømforsyning. Hva PSU har du? Lenke til kommentar
hazor1337 Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 http://www.dustinhome.no/product/5010586850/corsair-tx-650w-v2-atx12v-2-3-eps12v-psu/ Denne har jeg, Har 1 seagate baracuda harddisk, 8gig ram, enkelt men greit asus hovedkort, og i5 3570k. Altså ikke noe overdrevent med utstyr. Lenke til kommentar
hazor1337 Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Funnet ut et par ting. De kaller det Coil Whine. Enten er det skjermkortet eller Strømforsyningen som det er noe galt med, flere av dem sier det er strømforsyningen som er problemet. Jeg har også prøvd litt forskjellig spill, i Star Wars The Old Republic så crasjer den etter 15 min ish, men på World of Warcraft har den ikke krasjet på over 2 timer. Prøvde også å skru ned Volten via MSi Afterburner uten hell, men jeg fant ut av når jeg trykker på "Reset" på afterburner så gikk det vekk, men da gikk FPSen i spillet ned betraktelig, fra 120fps til 30-35. Noen av dere som vet? La vet et bilde så dere ser hvordan skjermkortet holder på Endret 6. mai 2013 av hazor1337 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå