Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg og samboeren er forlovet, men har planer om å gifte oss neste sommer. Jeg drømmer om utebryllup, og det er jo i og for seg greit. Men, min drømmeplass for å bli viet ligger utrolig nok helt tett langs E6. Jeg har lyst å bli gift i en vik ca 2-3 mil utenfor byen her, og vi begge har en sterk tilknytning til stedet. Det er helt idyllisk med fantastisk utsikt over fjorden og det er så og si ubebodd. Det er helt perfekt, med unntak av E6 som går rett gjennom da. Men tiltross så vil jeg tro at det kan bli helt nydelig. Kan legge inn bilder. Vi vil jo selvfølgelig trekke oss unna etter selve sermonien er gjennomført.

Men mitt spørsmål er da, tror du vigsler (tenkte å ta gjennom Human Etisk forbund) vil godta ett slikt sted? Jeg tenker på trafikk-distraheringer osv. Folk vil jo garantert se på når de kjører forbi, og det vil kanskje kunne bli trafikkfarlig?

2rh33pe.jpg

Her er på sjøsiden av E6. Ideelt sett ville jeg hatt sermonien her ca. Vi skal ha et relativt lite bryllup med ikke mange gjester.

znu1k5.jpg

Og her er på øversiden. Mange fine jorder. Samboer kjenner noen av de som eier disse stedene. Det er også mulig for oss å kunne vies her.

Så igjen, spørsmålet er om det går an? Er det lov? Finner absolutt ingen informasjon om dette noen steder..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har noe med trafikken å gjøre. Her i byen måtte blant annet ett hus som lå langs E6 ta vekk all julepynt og lys (de var ekstreme) fordi det tok fokuset vekk fra trafikken. Samme med en kebabsjappe som malte sjappa i signalgul. Rett ved E6. De måtte male den i en nøytral farge fordi fokuset var rettet dit.

Det er derfor jeg lurer :tease:

Lenke til kommentar

Samtidig ved E18 rett utenfor Oslo:

WDvhBBp8upUPG-DY3Vh_hQBw94ak7svIkIOIbLDQdOiA.jpg

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7406732

Som Zeph sier over her så er det større sjans for at seremonien blir ødelagt pga trafikkstøy enn at dere blir jagd bort av myndighetene. Jeg hadde kanskje uansett forankret planene mine hos politiet sånn for sikkerhets skyld. Kanskje dere blir gift med hverandre mens politiet overvåker seansen fra E6?

Lenke til kommentar

Ja, det er mange ting å tenke over. Måtte bare høre med noen om det i det hele tatt var håp :)

Vi skal bruke dette året og spesielt denne sommeren på å spane oss ut det perfekte stedet, og høre rundt. Jeg håper virkelig det går i orden, det hadde vært fantastisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...