Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst! hjelp!

Anbefalte innlegg

Har kjøpt utstyr til trådløst nettverk hjemme, D-Link router/aksesspunkt og D-Link trådløse kort. Har fått satt opp routeren og konfigurert den og fått den bærbare maskina med pcmcia kort til å fungere helt perfekt (med Win ME faktisk...) Men problemet er den stasjonære pc'en min med Win2K på. Får installert kortet og maskina får ip fra routeren men hele maskina blir sinnsykt treig på alt som gjelder nettverk. Kommer ikke inn på internett i det hele tatt, kommer aldri opp noen side i explorer/opera, bare står og prøver å hente siden, pluss at hvis jeg prøver å gå inn på nettverkstilkoblinger låser hele maskina seg eller at jeg kommer inn, men maskina påstår at det ikke er noen nettverkstilkoblinger der. Jeg har fjerna det gamle Ethernet kortet mitt. Fikk ett tips om å prøve å sette fast IP på maskina istedenfor å kjøre DHCP fra routeren, men hvordan skal jeg få gjort det når den ikke finner noen nettverkstilkoblinger? Og ja, jeg har henta ned nyeste driveren til kortet.

Håper det er noen smarte sjeler der ute som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Steezo. de var kjempehyggelige på supporten der. Gleder meg til å komme hjem i ettermiddag og få oppgradert firmwaren. Jeg burde vel egentlig tenkt over det selv også. tusen takk for svaret ditt også josteinsen selv om jeg ikke får testa det da står i mitt forrige innlegg at jeg for det første ikke kommer inn på nettverkstilkoblinger, og for det andre at jeg har tatt ut det gamle nettverkskortet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...