Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Får ikke bootet/opp bilde

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt et nytt gigabyte 7970 kort, og jeg setter det inn i pcen sånn som det står.

Men jeg aner egentlig ikke om jeg har koblet de riktig, men fikk brukt begge innputtene og puttet de i PSU'en.

Men når jeg putter HDMI'en fra TV'en og inn i HDMI inngangen på grafikkkortet. Jeg skrur på maskinen, men det kommer ikke opp noe som helst på skjermen.

Noe som har et forslag?

Er ikke helt umulig om jeg har koblet feil på noen måte, men vil gjerne vite det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe :D

den har eg erfart selv for noen år siden, da hadde eg rett og slett ikke Skiftet til rett hdmi tilgang på tv- kan du sjekke om det er rett`? for eks om du har koblet hdmi på tv til hdmi plass 1- og at du har byttet til hdmi plass 1 via fjernkontrollen ;)

Lenke til kommentar

har du satt det skikkelig i pcie sporet ? hvis ikke se på det..evt ta det ut og sett det inn igjen, ofte lite som skal til. er det pc i signatur det gjelder ?

Har gjort det, fungerte ikke. Signatur ja :)

hehe :D

den har eg erfart selv for noen år siden, da hadde eg rett og slett ikke Skiftet til rett hdmi tilgang på tv- kan du sjekke om det er rett`? for eks om du har koblet hdmi på tv til hdmi plass 1- og at du har byttet til hdmi plass 1 via fjernkontrollen ;)

Ja, sjekket alle tre HDMI inngangene jeg hadde på TV'en. Endret av HaakonSag
Lenke til kommentar

Har gjort det, fungerte ikke. Signatur ja :)

Ja, sjekket alle tre HDMI inngangene jeg hadde på TV'en.

har du en pc skjerm med dvi kontakt som du kan få testet da ? sjekket at strøm fra psu sitter ordentlig i ? litt merkelig dette siden systemet ditt er jo bra nok til å kjøre 7970. husker ikke helt i farta hvor mye 12v A den psuen gir, det kan du evt sjekke. siden 7970 krever litt A.

edit. ser at det psuen gir 52A. noe som burde være mer en nok. har du mange disker ?

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

har du en pc skjerm med dvi kontakt som du kan få testet da ? sjekket at strøm fra psu sitter ordentlig i ? litt merkelig dette siden systemet ditt er jo bra nok til å kjøre 7970. husker ikke helt i farta hvor mye 12v A den psuen gir, det kan du evt sjekke. siden 7970 krever litt A.

edit. ser at det psuen gir 52A. noe som burde være mer en nok. har du mange disker ?

Har ikke fått skjermen min enda, så venter på den. Får testet da. Har 2 disker i, en SSD og en vanlig.
Lenke til kommentar

Har ikke fått skjermen min enda, så venter på den. Får testet da. Har 2 disker i, en SSD og en vanlig.

okey, det var jo et normalt antall disker så burde være nok strøm til skjermkortet. har du testet kortet i en annen pcie slot da ? antar du har i hvertfall 2.

ps. åssen kort hadde du før ? sto det i den pcie sloten du bruker nå ?

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Ifølge specs på hovedkortet ditt :

"* For optimal ytelse, om bare et PCI Express grafikkort skal installeres, vær sikker på at du installerer det i PCIEX16 sporet."

Edit:

du har 2 PCIEX16 - det Øverste og det nest øverste, som du skal sette grafikkkortet inni- 2 Lyseblå

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Ifølge specs på hovedkortet ditt :

"* For optimal ytelse, om bare et PCI Express grafikkort skal installeres, vær sikker på at du installerer det i PCIEX16 sporet."

Edit:

du har 2 PCIEX16 - det Øverste og det nest øverste, som du skal sette grafikkkortet inni- 2 Lyseblå

Hei, ja det er den øverste jeg har satt den i, og det fungerte ikke. Har også prøvd det med HDMI i hovedkortet til TV, fungerte heller ikke. Så jeg begynner og lure på om jeg har koblet litt feil, mest sannsynlig. Skal høre med onkelen min, som har litt peiling og ber han tar en titt på den. Har ikke ryddet i kabelrotet mitt enda heller :p
Lenke til kommentar

Har nylig hatt problemer med å få bilde via digitalutgang på min PC også, koblet om til analog utgangen og da fikk jeg opp bilde. BIOSen hadde tydeligvis låst seg. Måtte trykke f11 for å komme videre. Kanskje du osså har et lignende problem?

Har brukt VGA , har ikke prøvd det med F11.
Lenke til kommentar

Skal sies nå at jeg ikke får start på maskinen i det hele tatt, og nå har jeg ikke noe grafikkkort. :p

Trykker på startknappen, og viftene går et lite sekund før de stopper helt og det skjer ingenting..

Hjelp?

EDIT 11.10: Fikk i gang nå.

Endret av HaakonSag
Lenke til kommentar

aha. så nå funker alt``?

Inntil nå. Samme problemet, tror jeg.

PC'en skrur seg bare random av, jeg prøver og skru på den igjen, viftene og vifta på strømforsyninga starter, også stopper det helt opp også skjer det ikke mer.

Er så sykt kjedelig.

Endret av HaakonSag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...