SE Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg har følgende hw: MSI H77ma-43 Celeron 2,5 GHz 4 GB DDR 2x Gigabyte 7950 AX1200i PSU Xubuntu 64 bit install på USB stick Tom 8GB usb stick for installasjon av OS Det er såkalt uefi/click II bios hvor jeg ikke kan skru av det integrerte skjermkortet, men at det "skrus" av automatisk. Dersom jeg setter BIOSen til IGD og starter opp får jeg opp bootmenyen fra USBsticken i noen sekunder før skjermen blir svart igjen. Tar jeg ut DVI kabelen fra hovedkortet og setter det tilbake skjer det samme igjen. Er det noen som vet hvorfor dette skjer ? Videre, dersom jeg setter BIOS til PEG og setter DVI i ene skjermkortet (prøvd med å ta ut 1 skjermkort og ha begge i, prøvd kabelen i begge skjermkortene) får jeg ikke signal. Har prøvd begge PCIe portene hvor skjermkortene passer. 6pin og 8pin er koblet til begge skjermkorta. Det virker som problemer med hovedkortet. Jeg har 2 av disse hovedkorta, og begge får jeg samme problem med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå