Gå til innhold

Påvirker Spill-Vold Ungdommen i dag?

Anbefalte innlegg

Jeg eg holder meg fortsat til denteorinen jeg har som jeg posta tidligere. Den teorien gjelder gjelder for meg trur jeg. jeg har i vertfall aldri slått noen, eller gjort noen noe fyskisk skade. hvis en hadde kommet og slått meg i ansiktet, så hadde jeg faktisk ikke slåt til bake, med mindre han prøvde seg igjenn.

tenk deg til bake i feks. viking tia, det var mye mere vold og grusome handlinger da. ikke i like stor skala som nå, men det tokk det igjen med råhet og ubarmjertighet. mens nå i denne massemediets er det kunn noen få som blir slåttned stikke og noen enda færre drept. å når det er krig sitter hele verden og passer på at ikke sevile skal bli drept, blir en drept så er det klager fra hele verden. mens før i tiden tokk man og angrep sevil befolkningen, voltok, tokk fanger, torturerte og drepte. imperalismen er en av de nyere masse ned slakningene. (for dem som ikke vet hva det er: det var da europeeren koloniserte afrika, stakkars akrikanere sier jeg).

nå er det vel ikke pc spill som forhindrer dette, men det var i vertfall mye voldliger før man hadde slik teknologi. så i den store og hele vil jeg påstå at media og den slaks teknologi ( spill inkludert ) har fåt verden til og bli bedre. så hvorfor skal vi klage på noe som er så bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Jeg mener at vi ungdommer i dag er klare nok i hodet til å skille

fra Headshot i cs, til krig i irak.

Men voksne folk(som ikke spiller så mye) mener vist motsatt.

Vil synse meg på å mene at oppvoksende mennesker tar mer skade av overvekten av kvinner i dagmamma-stillinger, barnehage og barneskole.

Problemet med denne "feminiseringen", vil jeg hevde er at gutter indoktrineres i å tro at vold er feil. Vold er skadelig. Vold er ondt.

Men enkelte ting løses kun med vold, og å la barnepedagog-hurpene koste det under teppet under unnskyldning av "sosialisering" og "konflikt-mestring" blir noe ideologisk og korttenkt.

Så... de vil at du skal skrive en stil om "Hvordan vold i interaktive medier påvirker", i sånn fin Pol-Pot'sk omskoleringsleir-stil?

Joa. Du får passe på å stryke dem med hårene, lærerne har ikke særlig IQ idag, og vil nok ikke takle at yngre mennesker er uenige med dem og tenker selv.

Lenke til kommentar
Offtopic:
blablabla

Norges største utendørslan  :grumpy:  

blablabla

Utendørslan? Er ikke det litt risikabelt? Hva hvis det begynner å regne? Datautstyr for noen hundre tusen blir jo ødelagt...

Viss du hadde tenkt bittelitt, så vet jeg ikke om andre en meg og min

roomie som ville tatt den sjangsen ute på terrassen.

men utendørslanet ble holdt i byteltet i Egersund.

men såklart, folk måtte flytte pcene pga lekk i "taket"

litt smålig underholdning for oss andre =)

Lenke til kommentar

Til bureaucrator

Vel, har ingen argumenter egentlig, for jeg vet egentligt ikke svaret.

jeg prøver å finne det. og ja.....

:woot: stå på dere smarte folk der ute.

nå må jeg komme meg vekk fra dette digitale maskeradeballet.

Lenke til kommentar

Gamere i dag har en såpass god realitetsantenne at de skiller fra fantasi og realitet.

lan kan og hindre vold, istede for å henge på den lokale Statoilen så sitter de å trykker på et tastatur.

for at noen skal bli voldelig av spill, så er vedkommende allerede utsatt.

Gærne folk kan bli gærne av spill //

:woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...