nagina Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Trenger tips til å kjøpe kvalitets strømforsyning. Kan begynne med å si at jeg vil styre unna Corsair PSUs, har hatt noen av dem og alle har sugd så langt. Har hatt denne på 3 siste maskiner og den funker enda på en av dem: http://www.hardware....t500bhe12/14173 Har nå tenkt å kjøpe 2x GTX650ti i SLI etter jeg leste testen fra hardware.no - hadde egentlig først tenkt på AMD 7970 men har alltid vært nvidia type så dette fikk meg til å skifte mening, faktisk. Til dette trenger jeg nytt PSU og vil helst ha noe som holder/har kvalitet. Har sett på disse to PSUs: http://www.netonnet....0w/179062.7051/ http://www.netonnet....er/181800.7051/ Fractaldesign frister mer, men ville det vært nok med 600w? Kom gjerne med tips. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Corsiar er kvalitet om du velger de rette modellen. Faktisk er det ikke merket som spiller noen rolle når det gjelder strømforsyninger, men hvem som har egentlig har bygd de. Corsair, Antec, Fractal Design, EGVA osv lager ikke strømforsyninger, de selger strømforsyninger laget av andre under sitt eget merkenavn. Selv har jeg 3 stk Corsair (alle bygd av Seasonic) - og de er det ingen problemer med. Vi du ha kvalitetsstrømforsyninger så kjøper du noe som er laget av Seasonic, f.eks Corsair AX, Seasonic sine egen X-serie. 600+ Watt skal holde fint. GTX 650ti har en TDP på omtrent 110 Watt, et system med et stykk GTX 650ti drar en 250 Watt fra stikkontakten på full belastning, dvs et SLI-oppsett drar en 370 - 380 Watt fra stikkeren. Med 85 % effektivitet i PSU så blir det ca 320 Watt. Mine to vifteløse 460 Watt Seasonic PSU-er ville klart fint dette oppsett. Personlig ville jeg ikke valgt noen av de du linker til, EVGA sin SuperNOVA NEX750G kommer ikke så bra ut i tester fordi den er bygd på en relativt dårlig plattform. Fractal Design sine får OK testresultater, men de er bygd av ATNG - en relativt ukjent proodusent - og i alle fall ikke en tier-1 produsent som Seasonic. Jjeg ville vurderte følgende fra rimelig til dyr - alle er modulære. - Seasonic M12-II 620 Watt - Seasonic M12-II 650 Watt - Seasonic G-650 - 650 Watt (i Corsair-versjonen - Corsair HX-650 kan denne være plaget med coil-whine - har ikke hørt om det på orginalen) - Seasonic X-650 - 650 Watt De to første er den opprinnelige klasseserien til Seasonic, og X-serien er den som har satt standard for alt av dagens strømforsyninger. G-serien er en helt ny serie. Du bør også vurdere Antec HCG-620M 620W. Denne er rimelig, den er laget av Seasonic - det er en modifisert Seasonic M12-II 620 Watt. Da har du faktisk et potensielt utvalg av kvalitet - som prismessige ligger i din gate. Og som etter min mening alle er klart bedre valg enn de du linker til 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 Gode tips. En ting jeg lurer på, hvorfor selger ikke, komplett,dustin,mpx,netshop etc Seasonic om de er så gode? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Dustin har to Seasonic-forsyninger, såvidt jeg ser. Komplett har ikke Seasonic lenger,men de selger Silver Power som er ommerkede Seasonic-forsyninger, beklageligvis ikke med samme lengde på garanti, selv om innmaten er den samme. Ellers har jeg brukt 3 Corsair-forsyninger som jeg aldri har hatt noe å utsette på (min HX750 har tjent meg trofast uten å mukke i 3.5 år, hadde før det en HX620 i tjeneste i nesten 3 år). Jeg har også to stk Seasonicer (M12-II 430W og 500W) som også heller aldri har skuffet. Så det er vel noe med hva leverandørene til nettbutikkene tar inn, prispolitikk etc. who knows. Endret 4. mai 2013 av Smirnoff 1 Lenke til kommentar
im_a_noob Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Flere anmeldere og kjøpere har hatt problemer med vifta på Silver Power... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Flere anmeldere og kjøpere har hatt problemer med vifta på Silver Power... Vel, det er iofs ingen forskjell på disse og de tilsvarende modellene Seasonic har, fordi de er en og samme modell. Jeg kjøpte for en stund tilbake Silver Power 500W til min søsters maskin, og den er like fin den dag i dag. Innmaten er identisk til Seasonic S12-II 500W. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Gode tips. En ting jeg lurer på, hvorfor selger ikke, komplett,dustin,mpx,netshop etc Seasonic om de er så gode? Har med økonomi å gjøre og hvilke importører/distributører den enkelte butikk har. Økonomi går på at man jevnt over tar inn de strømforsyningene som gir best avkastning og som er lettest å selge. Man ønsker også å redusere antall modeller på lager, og da er det mange modeller/merker som forsvinner. Komplett er notorisk på denne måten og har i realiteten bare tre - fem merker i fullt omfang (Corsair, Cooler Master, XFX, Chieftek og SilverPower). Gode merker som Antec, PC Power & Cooling, Seasonic, bedre utvalg av Silverstone, Kingwin, Enermax mangler. Dustin og Netshop har begge Seasonic - 8 og 5 modeller, men det er primært toppmodellene - X og Platinium serien man har, og ingen/få fra de rimeligere seriene. En årsak til utvalget kan også være at Corsair - på grunn av at de startet med bare rebranda Seasonic har blitt et anbefalt merke i Norge, samt at de har et stort vareutvalg - blir prioritert (gir beste økonomiske vilkår). Vel, det er iofs ingen forskjell på disse og de tilsvarende modellene Seasonic har, fordi de er en og samme modell. Jeg kjøpte for en stund tilbake Silver Power 500W til min søsters maskin, og den er like fin den dag i dag. Innmaten er identisk til Seasonic S12-II 500W. Det kan være forskjell - f.eks har den nye Corsair HX-serien hvor flere modeller bygger på G-serien til Corsair ikke samme vifte. Men ut fra tester ser de ut til at f.eks Seasonic M12-II 620 og Silver Power SP-S650M har samme innmaten, inklusive vifte. Begge har ADDA vifte - vet ikke om den er identisk - trolig er den. I tester får SilverPower kommentar på viftestøy ved høy last, mens Seasonic M12-II 620 ikke får dette. Merkverdig synes nå jeg. Som Smirnoff har jeg også en god del Corsair (versjoner bygd av Seasonic) og orginale Seasonic. De fleste er 3,5 - 5 år gamle og fungerer perfekt i dag. Flere av de går 24/7. 1 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Det kan være forskjell - f.eks har den nye Corsair HX-serien hvor flere modeller bygger på G-serien til Corsair ikke samme vifte. Jo, men når det gjelder Silver Power, så er det rett og slett snakk om bare ommerking. Dette er distributøren (Maxpoint) sin policy. Det er som oftest snakk om S12-II eller M12-II serien her, men for de passive modellene, Seasonic X. Jeg kjøpte en Silver Power 460W full passiv til nesten halv pris da Komplett kjørte tilbud, dette er bare Seasonic X 460W med Silver Power klistremerke (og kortere garanti). Endret 6. mai 2013 av Smirnoff Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Du har helt rett når det gjelder Silver Power, men jeg synes allikevel det er viktig å poengtere at for en del merker kan det være ørsmå forskjeller. Kjøpte selv to stk Silver Power 460W full passiv på samme tilbudet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå