kyrsjo Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Klart du klarer å flashe BIOS - det er kjempelett! Selv bestar efaren min har klart det (han er over 70, og har ikke DEN MINSTE PEILING på data). Er bare snakk om å laste ned et programm som lager 3-4 bootdisker, lage disse (sjekk at diskene er gode først - bruk scandisk el.), reboote med disk 1 inni, og bytte når den sier i fra. Ikke vanskelig i det hele tatt - like lett som å installere et program. Første gang jeg gjorde det var jeg ca. 12... Har hørt at det ikke er så farlig lenger heller; har hørt og erfart at nyere pc'r har to bioser (tre), hvorav en kun kan brukes til å flashe hovedbios (har kunn støtte for diskstasjon, BIOS, enter-tast og tastatur LED. . . Lenke til kommentar
Gef Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Da er det vel lite sansynlig for meg å fukke opp hele greia? Jeg har jo ganske mye peil på PC...men ikke så mye når det gjelder BIOS. Kan OC og alt det der tullet, stille Vcore, ramtimings, de enkleste tingene, men ikke noe mer Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Det eneste du kan føkke opp er å finne feil bios, eller skru av maskinen midt under flashing. Tror du kan mer om maskinvare/lavnivå/oc enn meg, og allikevel har jeg flashet 4-5 bioser i det siste Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 tror ikke det er så farlig om noe skulle gå til et vist sted heller. "Backup-biosen" vil overta, slik at du kan gjøre en ny flash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå