Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke installert Drivers etter clean install av W7 64 Bit OEM

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger desperat hjelp!

Jeg opplevde noen uker at PC-en var litt treig og "laggy" til tider. Bestemte meg for å kjøre Clean Install av windows 7, pga dette kanskje fikset problemene pluss at jeg fikk ryddet ordentelig opp, Win Win! Så enkelt skulle det dessverre ikke bli..

Jeg får installert Windows 7 uten problemer, har gjort det to ganger nå (formatert SSD-en begge gangene). Første gang brukte jeg en "USB internett stick" og tok oppdateringen til Windows som også ba om en restart. Etter denne restarten kom pc-en aldri lenger enn "starting windows" skjermen. Her gikk skjermen videre til svart, å slik sto den i 30 min før jeg skrudde den av. Den kom heller aldri lenger når jeg prøvde å skru den på igjen.

Jeg valgte å prøve å ta enda en "Clean install" siden jeg ikke hadde installert noe enda. Denne er jeg fortsatt på, denne gangen har jeg ikke koblet den til internett. Jeg har prøvd å å lastet ned Drivers på en minnepenn fra en annen PC og installert på den, også prøvd å installert Drivers fra orginal CD-en.
Jeg tar i mot all hjelp jeg kan få! For jeg føler meg ganske hjelpeløs og litt smånervøs. smile.png

PC Spesifikasjoner

SSD: OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB
HDD: Kingston 2 TB 7200
MotherBoard: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155
CPU: Intel® Core i5-2500K Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3GHz
Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
OEM, 64bit, SP1
PSU: Kommer ikke på navnet, men 700w
GPU: zotac geforce gtx 560 ti 448

Endret av Mr Serious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du starter "AsusSetup" i den første videoen. Kanskje starte programmet som bare heter setup?

Har prøvd det, men får samme feilmelding :hm:

Du kan heller ikke kjøre setup direkte fra den komprimerte mappen. Kjør den i utpakket mappe.

Har prøvd å kjørt fra den utpakka uten at det har vist noen forskjell :hmm:

Men ja.. Takker som sagt for all hjelp og tips dere har å komme med!

Lenke til kommentar

Hei, jeg trenger desperat hjelp!

Jeg opplevde noen uker at PC-en var litt treig og "laggy" til tider. Bestemte meg for å kjøre Clean Install av windows 7, pga dette kanskje fikset problemene pluss at jeg fikk ryddet ordentelig opp, Win Win! Så enkelt skulle det dessverre ikke bli..

Jeg får installert Windows 7 uten problemer, har gjort det to ganger nå (formatert SSD-en begge gangene). Første gang brukte jeg en "USB internett stick" og tok oppdateringen til Windows som også ba om en restart. Etter denne restarten kom pc-en aldri lenger enn "starting windows" skjermen. Her gikk skjermen videre til svart, å slik sto den i 30 min før jeg skrudde den av. Den kom heller aldri lenger når jeg prøvde å skru den på igjen.

Jeg valgte å prøve å ta enda en "Clean install" siden jeg ikke hadde installert noe enda. Denne er jeg fortsatt på, denne gangen har jeg ikke koblet den til internett. Jeg har prøvd å å lastet ned Drivers på en minnepenn fra en annen PC og installert på den, også prøvd å installert Drivers fra orginal CD-en. Har vedlagt to videoer som viser feil meldingene jeg får.

Jeg tar i mot all hjelp jeg kan få! For jeg føler meg ganske hjelpeløs og litt smånervøs. :)

(Fikk ikke til å legge inn youtube videoene rett i innlegget. Så da blir det bare linker, tilgi meg :))

Link 1:

Link 2:

PC Spesifikasjoner

SSD: OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

HDD: Kingston 2 TB 7200

MotherBoard: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155

CPU: Intel® Core i5-2500K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3GHz

Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

OEM, 64bit, SP1

PSU: Kommer ikke på navnet, men 700w

GPU: zotac geforce gtx 560 ti 448

hmm..

Endret av Bit44
Lenke til kommentar

Formatert SSD'en?

Ja, to ganger. Står på tredje avsnitt. Tror dere det kan være noe feil med SSD-en? Tenkte jeg skulle prøve HDD-en til en annen pc med W7 nå.

Jeg får installert Windows 7 uten problemer, har gjort det to ganger nå (formatert SSD-en begge gangene).

Endret av Mr Serious
Lenke til kommentar

Hvor lang tid gir du Cd'en ? Jeg husker tilbake til Xp, så brukte Asus sin orginale cd mellom 5-10 minutter uten at noe tilsynelatende foregikk. Dog et annet MB.

EDIT: Sikker på at ditt optiske drev er koplet til den blå Intel Serial ATA 3.0 Gb/s kontakt og ikke noen av de andre?

Endret av askebeger
Lenke til kommentar

Hvor lang tid gir du Cd'en ? Jeg husker tilbake til Xp, så brukte Asus sin orginale cd mellom 5-10 minutter uten at noe tilsynelatende foregikk. Dog et annet MB.

EDIT: Sikker på at ditt optiske drev er koplet til den blå Intel Serial ATA 3.0 Gb/s kontakt og ikke noen av de andre?

Jeg har prøvd å gi CD-en opptil 20 min uten at det har blitt bedre. Da jeg filmet fikk jeg for første gang ikke en feilmelding. Feilmeldingen var den samme som jeg fikk med den jeg hadde lastet ned fra en annen maskin.

Det optiske drevet er koblet rett ja. Tror ikke det er noe med koblingene som er feil med tanke på at alt en gang har fungert fint slik det er koblet nå.

Lenke til kommentar

Overså en liten detalje hos deg. Ser du skriver ssd'er. Er de satt opp som RAID? Hva er BIOS satt som? RAID eller AHCI?

Hvordan "formaterte" du ssd'en? Secure erase eller slett gamle og lag ny partisjon under installering av OS?

EDIT: Har du en mappe som heter for INTEL på C:\ så slett den. Slett også temporære filer. Restart. Forsøk så å kjør setup med administrative rettigheter. Tror ikke det hjelper, men vært et forsøk.

Skulle gjerne hørt hvordan 'formateringene' ble foretatt. :)

EDIT 2: Ser også du har en HDD. Ikke ha denne tilkoplet under ny installering av OS på din SSD. (har ikke noe med ditt problem nå)

Endret av askebeger
Lenke til kommentar

Noen generelle tips:

Som askebeger nevner, ha kun SSD tilkoblet under installasjonen av Windows 7.

Du kan "blanke" SSD-en under setup med kommandoen diskpart clean all, dette gir samme effekt som en secure erase og gjør den "fabrikkny", dvs. gjenoppretter ytelsen.

Bruker du en Windows 7 SP1 setup DVD? Hvis ikke kan du laste ned offisiell ISO herfra.

Driverne laster du ned fra produsentens hjemmeside. Har du bygd maskina selv, så laster du ned de fleste fra produsenten av hovedkortets hjemmeside (lyd/nettverk). Fra Intel/AMD for chipset/SATA og fra NVIDIA/AMD for skjermkort.

Du har siste versjon av BIOS og firmware på SSD-en? OCZ hadde en stund kompatabilitetsproblemer med sine Sandforce SSD-er.

Ser at nyeste BIOS er versjon 3603 fra november 2012. Det er to utgaver: En for XP/Vista og en for 7/8.

Nyeste firmware for SSD er versjon 4.3.0.3979 fra oktober 2012.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Hei, vil bare starte med å si tusen takk for all hjelp! :) Jeg har nå fikset det. Jeg endte med å blanke ut SSD'en med "bruksavisningen" din Pey'J. Pluss jeg tok å satte HK tilbake til fabrikk standard med hjelp fra denne guiden. Etter det gikk egentlig alt så å si feilfritt. Litt problemer med å få Windows til å finne HDD'en, men det fikk jeg å til etter litt søking og prøving.

For å besvare noen spørsmål (ikke egentlig vits siden problemene er løst)

De første gangene jeg "cleanet" SSD'en så gjorde jeg det når jeg installerte windows. Altså formaterte den der når man velger hvilken HDD/SSD det skal installeres på. Jeg plugget ut HDD'en før jeg begynte ja. Windows lisensen jeg har er W7 OEM 64 bit og ja jeg har CD'en. Bios er nyeste versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...