tom waits for alice Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hva hvis det "tannhjulet" var din egen datter? Ja, si det. Nå er det ikke det. Hun er psykolog, et såkalt anstendig yrke. Hennes sexliv har jeg aldri blandet meg borti. Din student-datter spør om å låne et par tusen kroner, svarer du da:"nei jenta mi, på tide du tjener egne penger. Prøv å få deg noen sugejobber" Men det ville jeg da ikke sagt. Tvert om, jeg har nettopp latt en av mine sønner flytte hjem igjen så han kan gjøre seg ferdig med studiene. Vi har plass og råd (om enn ikke mer enn så vidt) til å gjøre det, så det skulle bare mangle. Men om en av dem valgte seg en slik levevei av fri vilje, så ville det ikke være moralisme som gjorde meg betenkt. Derimot vissheten om at det er et yrke som ofte ender i stoffmisbruk og problemer. Noen vil mene at det nettopp skyldes moralistene som fordømmer det at det ofte ender slik. Geir 7 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Ingen skal måtte prostituere seg i norge heller. Nei, men om de vil det selv, så burde vi ikke tillate folk som mener at de har høyere moralsk standard å bruke statsmakten til å sette politiet til å straffe dem. Heller ikke de som benytter seg av tilbudet og kjøper sex. Det er voksne mennesker, og voksne mennesker må få ta det moralske ansvaret selv, og om de ikke velger å være moralske, så har ikke de/vi noe med det. Vi har noen sosiale normer i samfunnet, og det er nok. Og både tigging og prostitusjon fører til organisert kriminalitet slik som vi har sett. Ikke nødvendigvis. Hvis dette var lovlig, så ville sannsynligvis voldsstatestikken gått ned. Det ville foregått i mer ryddige og ordentlige former... La oss si at man tillot bordeller i de største byene, for eksempel... Da ville ikke pengene først og fremst gått til bakmenn i det kriminelle miljøet, for eksempel... Og politiet ville ha større oversikt, og så videre... Horene ville blitt mer trygge i tryggere omgivelser enn i dag, osv. Men først og fremst må vi sørge for at det blir enklere for de som ønsker å komme seg ut av det, å komme seg ut av det, ved å tilby dem hjelp. (...) Er det ikke mer at prostitusjon blir mer attraktiv fordi den norske mannen får selv noe utbytte i det ved å få tilfredsstilt sine egne egoistiske behov? Jo... Noen desperate menn kjøper sex for å få tilfredsstilt sine egoistike behov... Men det er ingen god argumentasjon for å forby kjøp av sex. Endret 5. mai 2013 av turbonello Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Jo... Noen desperate menn kjøper sex for å få tilfredsstilt sine egoistike behov... Men det er ingen god argumentasjon for å forby kjøp av sex. Det finnes menn som ikke klarer å bli kvitt jomfrudommen under ungdomskolen og videregående. Jeg husket veldig godt at 3 av mine venner på videregående ikke klarte å få seg damer. De var ikke så kjekke heller. Dermed endte de med å betale for prostituerte. Dessuten så er kvinner i Norge veldig kresne. De er for opptatt av kropp og utseende, så det er ikke noe rart at menn kjøper sex. Det kostet 900 kroner for 10 minutter, men de sa det var verdt det. Endret 5. mai 2013 av Anvilycus 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Det finnes menn som ikke klarer å bli kvitt jomfrudommen under ungdomskolen og videregående. Jeg husket veldig godt at 3 av mine venner på videregående ikke klarte å få seg damer. De var ikke så kjekke heller. Dermed endte de med å betale for prostituerte. Dessuten så er kvinner i Norge veldig kresne. De er for opptatt av kropp og utseende, så det er ikke noe rart at menn kjøper sex. Det kostet 900 kroner for 10 minutter, men de sa det var verdt det. 900 kroner for 10 min!? Jaja, hver sin lyst, sier nå bare jeg.Jeg ville aldri ha kjøpt sex selv, men jeg har aldri helt sett noen grunn til at jeg skulle likt å kriminalisere det av den grunn. Og har vansker med å forstå de som ønsker å kriminalisere det, eller som støtter dagens dumme lovgivning... Saken er jo at lover mot sånne ting ikke har noe for seg i det hele tatt, de bare gjør ting verre enn hva det ville vært helt lovlig. At ting går under jorda er ingen god ting. Og de folka du snakker om, de fikk da kjøpt sex uansett de? Om man bøtlegger dem i ettertid så vil ikke det stoppe dem. De syntes tross alt 900(!!!) kroner for ti minutter er verd pengene... Så da så... Endret 5. mai 2013 av turbonello Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Det er ikke det samme som kultur og serviceyrker. Hvorfor ikke? Hva er det med prostitusjon som skiller det fra andre serviceyrker? Og hvis fotball kan være kultur, hvorfor kan ikke sex være det? Det er også begrenset hvor lenge man kan ha et sånt yrke. Som musikker og maler produserer du noe uansett. Og hva produserer du som prest...? Hva er forskjellen mellom pianisten i baren på hotellet som spiller svisker på oppfordring, og den prostituerte på samme sted? Du produserer fornøyelser og får betalt for det. Det vil alltid være konkuranse innenfor sånne grupper som gjør at bare få kan leve av det. Horer i dag som lever godt av det, lever først og fremst godt av dem fordi de fleste finner andre måter å brødfø seg på. Og så? Det betyr vel bare at det markedet ville regulere seg selv også. Flere prostituerte -> lavere pris -> færre prostituerte. Det vil altså aldri bli slik at alle kvinner prostituerer seg. Jeg skjønner godt at det er mye mannehat i samfunnet når jeg ser hvor stakkarslige så mange av dere er som ikke gidder å gjøre seg noe mer enn til et infantilsk impulsivt vesen som ikke klarer å moralisere vekk uting i samfunnet. Hva er det med alle personkarakteristikkene så mange av dere henfaller til? Stoler dere ikke på at argumentene deres står på egne bein? Du har ingenting imot at dattera di ender opp med å gi sexuelle tjenester til sånne smartasser som deg selv da eller? Jeg har til gode å kjøpe seksuelle tjenester, så hadde "smartassene" vært som meg så hadde ikke de prostituerte hatt rare markedet. Hva gjelder min datters sexliv se svaret mit til Mr.M. Jeg vet nok om de prostituertes situasjon i samfunnet og deres skjebner til at det ville bekymret meg om hun skulle blitt prostituert. Men jeg ville ikke slått hånden av henne om hun ble det. Tvert om. Hvordan og med hvem hun har sex er ellers hennes eget valg. (Nå er hun nok litt for gammel til å velge den veien uansett.) Det er også mulig disse horene ser sitt stikk i å pålure en velstående kunde et barn igjen som vil koste samfunnet endel. Den muligheten er ikke reservert de prostituerte, det skjer nok langt oftere på det vanlige sjekkemarkedet. Og siden det som du selv sier er så få som velger dette yrket er det uansett ikke noen stor samfunnsmessig kostnad. Det er et argument mot bidragslovgivningen, om noe, ikke mot prostitusjon. Salg a sex og liberale holdninger til at tapere får muligheten til å reprodusere seg er ikke samfunnsnyttig. Prostitusjon har ingenting med reproduksjon å gjøre. Hvis du ønsker en moralsk kampanje mot at ikke-produktive individer får barn så må du gjerne starte en tråd om det. Geir Endret 5. mai 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Respekt sa du? Så dumt som det resonnementet ditt er er ikke den medbragte respekten mye verdt Så dumt at du ikke engang skjønte poenget. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Fjern sexkjøpsforbudet, la mennesker få selge sex om de vil. Ville jeg likt at min [hypotetiske] datter solgte sex? Nei det tror jeg ikke, jeg ville vært bekymret for rusproblemer, vold og seksuelle sykdommer, samt ment at sexsalget ville minske hennes sosiale status, jeg ville også mislikt det sterkt om hun tok ikke-Europide som kunder (det viktigste i den forbindelse er likevel at ingen barn bli født som følge av dette). Det er mulig at jeg ville gjort henne arveløs, men det avhenger nok en del av konteksten. Viktig i denne sammenheng er at jeg ikke ser det som noe særlig bedre å ha sex med mange menn på annen måte, en kvinne som ligger med titalls, eller sågar hundretalls menn uten å få betalt er ikke noe bedre enn prostituerte horer, tvert imot i og med at de prostituerte får betalt. Endret 5. mai 2013 av Dark Archon Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 pappa, pappa, jeg har fått jobb !! åssen jobb da jenta mi ? blowjob ! Fremtidsscenario hvis FrP lykkes å overbevise den unge generasjon at sex-salg er ok http://www.frp.no/Sex+%E2%80%93+ja%2C+takk!.d25-TMZLSX2.ips Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Fascinerende priser, spesielt med tanke på at vedlikehold av bygg, arbeidsgiver avgift, regnskap og vakthold ikke er gratis. Spesielt siden den som faktisk utfører tjenesten mest sannsynlig vil ha størstedelen av kaka. Tror mange av dem har bedre timelønn i dagens marked. Det er det som er forskjellen mellom prostitusjon og narkotika. Staten kan produsere sine egne narkotiske stoffer og skattelegge dem tungt og allikevel selge mye billigere enn noen gatelangere kan gjøre før risikoen blir større enn gevinsten. Med prostitusjon forsvinner produksjonskostnaden og prisen man betaler er for tjenesten alene. Om staten skal regulere prostitusjon må de kunne levere et produkt med konkurransedyktig pris for å i det hele tatt ha en sjanse, for selv om de leverer et lovlig alternativ til et par tusenlapper i timen vil det være en fra øst-Europa eller Afrika som er villig til å levere samme tjenesten for en brøkdel av prisen. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 La oss si at man tillot bordeller i de største byene, for eksempel... Da ville ikke pengene først og fremst gått til bakmenn i det kriminelle miljøet, for eksempel... Og politiet ville ha større oversikt, og så videre... Horene ville blitt mer trygge i tryggere omgivelser enn i dag, osv. Det er nok ikke så lett, det kan du se fra erfaringer gjort bl.a i Amsterdam. Men ja sexkjøpsloven har ingen virkning. Selv tror jeg den kom mye på grunn av hvor ekstremt plagsomme de prostituerte på karl johan var i tiden før loven kom. Dessverre kom de tilbake i løpet av relativt kort tid. Vi bør heller la prostitusjon være lovlig og bruke ressursene på å ta de som utnytter de prostituerte samt hjelpe de som trenger hjelp til å komme ut av det yrket. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Ingen må prostituere seg, de fleste velger det selv.. Inkluderer dette også trafficking? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Inkluderer dette også trafficking? selvsagt ikke. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 pappa, pappa, jeg har fått jobb !! åssen jobb da jenta mi ? blowjob ! Fremtidsscenario hvis FrP lykkes å overbevise den unge generasjon at sex-salg er ok http://www.frp.no/Se...d25-TMZLSX2.ips jeg fortsetter den Pappa: tjener du på det da ? Datter: 1500,-pr ,2-3 om dagen, 90000,- mnd Pappa: 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Ja, er vel snart slutt på den tiden da stolte fedre førte sin datter oppover kirkegulvet og overleverte noe genuint som han var stolt av. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Inkluderer dette også trafficking? Mener du slik som trafficing av au pair'er? Det er prostitusjon vi snakker om her, ikke menneskehandel... Ja, er vel snart slutt på den tiden da stolte fedre førte sin datter oppover kirkegulvet og overleverte noe genuint som han var stolt av. Å ja så han solgte dattera si. Så stolt og moralsk... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 .Å ja så han solgte dattera si. Så stolt og moralsk... Usikker på hva du mente, men for å si det sånn, jeg har sett begge mine søstre bli ført til alters av min far og ingen av de ble "solgt" (?) Eller har vi kommet så langt at selv vanlig norsk tradisjonell vielse er "kvinneundertrykkende" ? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 pappa, pappa, jeg har fått jobb !! åssen jobb da jenta mi ? blowjob ! Fremtidsscenario hvis FrP lykkes å overbevise den unge generasjon at sex-salg er ok http://www.frp.no/Se...d25-TMZLSX2.ips Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Ja, er vel snart slutt på den tiden da stolte fedre førte sin datter oppover kirkegulvet og overleverte noe genuint som han var stolt av. Når vår datter og svigersønn giftet seg hadde de alt vært samboende i over 10 år og hadde to barn. Og de gjorde det på tinghuset, så det ble ingen sakte gang opp kirkegulvet. Og det synes jeg er like greit. Jeg er stolt av henne allikevel, og det gjør henne ikke mindre "genuin". Geir Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Usikker på hva du mente, men for å si det sånn, jeg har sett begge mine søstre bli ført til alters av min far og ingen av de ble "solgt" (?) Eller har vi kommet så langt at selv vanlig norsk tradisjonell vielse er "kvinneundertrykkende" ? Du skrev jo at han gav bort dattera si... Det impliserer eierskap. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Når vår datter og svigersønn giftet seg hadde de alt vært samboende i over 10 år og hadde to barn. Og de gjorde det på tinghuset, så det ble ingen sakte gang opp kirkegulvet. Og det synes jeg er like greit. Jeg er stolt av henne allikevel, og det gjør henne ikke mindre "genuin". Geir selvsagt ikke Du skrev jo at han gav bort dattera si... Det impliserer eierskap. overleverte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå