Gå til innhold

"Frøken X" står frem for å endre sexkjøpsloven

Anbefalte innlegg

Bekymringen min gikk på at en voksen jusstudent ikke har karakter til å stå imot merkepress på klær, og derfor tydde til prostitusjon. Ikke noe godt personlighetstrekk med tanke på at advokater håndterer store pengebeløp for klienter, spør du meg.

Fair nok. Men da tror jeg nok det er mange som ikke duger...

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken hore er det som i det hele tatt gidder å bry seg om hva en Crysis-spillende fjern fjortiss har av moralske oppfatninger av dem? :)

Horer setter vel ikke seg selv så høyt, så tvilsomt at de bryr som om andre meninger i det hele tatt ;) Og igjen, det er ikke bare jeg som mener det. Det er vel grunner til å sex-kjøp er ulovlig i Norge i utgangspunktet ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det skal være ulovlig å f.eks være muslim heller, men jeg ser på meningene deres som patetiske og mister derfor respekten for de.

Tja, i innlegg #54 sa du at man kan dømme en person etter handlingene deres. Men en muslim som gjør gode handlinger vil altså uansett ikke kunne få din respekt? Man må ikke bare gjøre som du vil, men mene som du vil?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Men nå snur du på det. Vi "aksepterer" nødverge fordi vold og drap regnes som galt. Hadde ikke drap vært galt, så hadde heller ikke nødverge trengt nyansering. Spørsmålet er hvorfor prostitusjon regnes som galt i utgangspunktet. Ellers trengs ikke noe ferniss.

jo det trengs, vi har forsåvidt samme issuet når det gjelder tigge-debatten. Dvs. vi "liker ikke" når det fremkommer at tiggere egentlig ikke satt der pga. av nød, men sendte store pengesummer hjem. Da er det mange som mener at de bør jages.

Samme moralske synssett er gangbart mht. om hvorvidt prostitusjon bør være legalt i Norge. Strengt tatt trenger ingen å bedrive det av nød, siden velferdssamfunnet er utbygd (i motsettning til fattige land i 3. verden)

Lenke til kommentar

Horer setter vel ikke seg selv så høyt, så tvilsomt at de bryr som om andre meninger i det hele tatt ;)

Tror du har rett i det, ja:) Hvorfor være så oppatt av hva andre mener hele tiden uansett? Og hvem er du og jeg til å sette oss til doms over andre?

Og igjen, det er ikke bare jeg som mener det.

Neida... Uansett hva du mener, så vil noen være enig med deg. Jeg tror heller ikke at flertallet av nordmenn ser på horer som mindre verd. Ikke dersom du ber dem utdype. Mange vil det selvsagt, men jeg er ikke så sikker som det du uttrykker angående dette. Jeg tror folk som ser på horer som likeverdige er i like stort antall som det er folk som mener de er mindre verd. Det kan også hende at du og dine meningsfeller er i mindretall også...

Hør på følgende setning: "alle mennesker er like mye verd" - Hvor stor del av befolkingen støtter følgende utsagn, tror du?

Tror du det er mange som ville lagt til: "Untatt horer" ? ...

Det er vel grunner til å sex-kjøp er ulovlig i Norge i utgangspunktet ;)

Det er jo fordi politikerne tror at dette vil bedre situasjonen til horene som de her har forsøkt å beskytte... Så loven viser snarere tvert i mot. ;) (Selv om loven bare gjør vondt verre) Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Tja, i innlegg #54 sa du at man kan dømme en person etter handlingene deres. Men en muslim som gjør gode handlinger vil altså uansett ikke kunne få din respekt? Man må ikke bare gjøre som du vil, men mene som du vil?

Respekten jeg har av en person går utifra sammendraget av handlingene til personen, hvis personen gjør gode ting er jo det bra, hvis personen begynner å sette i gang tiltak for tvangsekteskap f.eks, er det respekt minus. Skalaen imellom null respekt og full respekt er jo ganske stor. Det er forskjell på en vanlig muslim og Mohyeldeen Mohammad for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Horer setter vel ikke seg selv så høyt, så tvilsomt at de bryr som om andre meninger i det hele tatt ;) Og igjen, det er ikke bare jeg som mener det. Det er vel grunner til å sex-kjøp er ulovlig i Norge i utgangspunktet ;)

Hva tror du Nordmenn generelt tenker om en person som kaller andre medborgere for søppel/trash ?

• Liker 3
Lenke til kommentar

jo det trengs, vi har forsåvidt samme issuet når det gjelder tigge-debatten. Dvs. vi "liker ikke" når det fremkommer at tiggere egentlig ikke satt der pga. av nød, men sendte store pengesummer hjem. Da er det mange som mener at de bør jages. Samme moralske synssett er gangbart mht. om hvorvidt prostitusjon bør være legalt i Norge. Strengt tatt trenger ingen å bedrive det av nød, siden velferdssamfunnet er utbygd (i motsettning til fattige land i 3. verden)

Hvorfor skal det være avgjørende for lovligheten av kjøp og salg at det gjøres av nød? Det gjelder knapt noen andre varer eller tjenester. Det må altså være noe med tjenesten prostitusjon i seg selv vi synes er galt. Spørsmålet er hva.

Når det gjelder tigging så kan vel det være opp til den enkeltes moral om de vil gi eller ikke, akkurat som det kan være opp til den enkeltes moral om man vil kjøpe eller selge sex. Så lenge det ikke innebærer menneskehandel eller annet som i seg selv er forkastelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tror du Nordmenn generelt tenker om en person som kaller andre medborgere for søppel/trash ?

Jeg tror det er det den vanlige nordmannen tenker når han ser en uteligger også, men selvfølgelig ikke har nok futt i ræva til å si.

Lenke til kommentar

Og igjen, det er ikke bare jeg som mener det. Det er vel grunner til å sex-kjøp er ulovlig i Norge i utgangspunktet ;)

Sexkjøp er ulovlig, men ikke sexsalg. Så du burde vel i så fall reservere din forakt for kundene...

Respekten jeg har av en person går utifra sammendraget av handlingene til personen, hvis personen gjør gode ting er jo det bra, hvis personen begynner å sette i gang tiltak for tvangsekteskap f.eks, er det respekt minus. Skalaen imellom null respekt og full respekt er jo ganske stor. Det er forskjell på en vanlig muslim og Mohyeldeen Mohammad for å si det sånn.

Fair nok.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være avgjørende for lovligheten av kjøp og salg at det gjøres av nød?

Både prostitusjon og tigging regnes som verdens "eldste yrker"

Faktisk er vel tigging bedre "ansett" enn prostitusjon, men paradoksalt nok er det sistnevnte enkelte partier vil forby, mens de vil legalisere førstnevnte.

Når det gjelder tigging så kan vel det være opp til den enkeltes moral om de vil gi eller ikke, akkurat som det kan være opp til den enkeltes moral om man vil kjøpe eller selge sex.

Kan være en fin utfordring for stortingspartiene. For å være troverdig bør de enten være for legalisere begge deler fullt ut eller forby begge deler fullt, mener jeg.

Men skulle ikke forundre meg om FrP kommer med triks og lanserer "innendørs-tigging" (ref. innendørs prostitusjon) :green: Da har man jo liksom likebehandlet?

Lenke til kommentar

Jeg tyter litt til jeg: Hvorfor skal "alderen" på yrket avgjøre om det må gjøres av nød? Jeg vet du ikke sier det, men spørsmålet mitt er nå engang hva det er med prostitusjonen som gjør at det er grunnleggende galt, og derfor trenger å rettferdiggjøres med "nød". Og det står fortsatt ubesvart.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er det den vanlige nordmannen tenker når han ser en uteligger også, men selvfølgelig ikke har nok futt i ræva til å si.

Jeg tenker ikke søppel når jeg ser en uteligger, jeg tenker hva i livet som førte han/hun til det punktet, så lenge en ikke oppfører seg som søppel så tenker jeg ikke på noen som søppel..

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den dama har jeg full respekt for. Det skal sannelig være mye bein i nesen når man står fram slik, for dessverre er samfunnet veldig dømmende og hun vil nok få mange stygge blikk og baksnakking.

Stå på du Hege, du er en dame som vet hva du vil - selvtillit til tusen(=sexy) - en dame etter min smak.

Oh really, respekt brah? Mennesker kommer til verden. De lærer å bruke nevne til å kontrollere naturelementente, blant annet ild som er veien til tryggere mat, som er veien til populajonsvekst, høyere kaloriinntak som gir oss større hjerner. dette grunnlaget brukes til å utvikle kpmpleks nettverks og infrastruktur med arbeidsoppgaver som gir alle en mulighet til å bidra nyttig til samfunnet. Noen er derimot ikke interessert i å bidra. De vil bare suge kjønn for å få andre til å gi litt av maten til dem- selvfølgelig veldig beundrignsverdig og respektabelt, noe ALLe bør oppfordres til eller? Eller vent, hvis alle skulle gjort sånn som henne, eller bare halvparten av befolkningen, altså kvinner, ville vi alle måttet gi avkall på en rekke produserte verdier vi tar for gitt i dag, og kvinner måttet suge pikk for et mye fattigere overlevelsesgrunnlag vi menn måtte jobbe enda hardere for å vedlikeholde. Respekt sa du? Så dumt som det resonnementet ditt er er ikke den medbragte respekten mye verdt

Lenke til kommentar

Til Sufficator og MrLG: Hvorfor bryr Dere dere om hva andre gjør med sin kropp? Hvorfor kan Dere ikke bare gi faen og istedet leve deres egne liv? Fiks heller egen (dårlig) økonomi, rus(u)vaner, kjæresteproblemer med mer istedet for å slavre med kjeften utifra hva dere måtte mene om andre.

Jeg kan virkelig ikke fordra sånne som Dere som stadig skal dytte sin religion og/eller moralske synspunkter over på andre når det er ufrivillig, det er så utrolig irriterende.

Jobb litt med Dere selv for å bli bedre mennesker, det trengs!

Hei. Jeg tolker av innlegget ditt at du er sint.

Er du sint fordi jeg har andre meninger enn deg? Har du rett, og tar jeg feil, i et spørsmål som ikke har et fasitsvar?

Jeg beklager hvis du opplever at jeg har dyttet mine moralske synspunkter over på deg. Det ideelle hadde jo vært om alle var enige med en selv. Da ville man slippe å måtte ty til nedsettende og kanskje sårende kommentarer.

Lenke til kommentar

Å be om respekt når man selger sin kropp blir for meg latterlig, jeg har ingenting imot at noen frivillig har valgt et slikt yrke, men det betyr ikke at jeg respekterer valget for det. Å selge sin kropp er motbydelig og jævlig lavmål, hun får gjøre hva hun vil, men respekt for yrket kan hun lete lenge etter fra min side ihvertfall.

Respekt her er ment at du respekterer sexarbeiderens valg og ikke legger hindringer i disse personenes liv. Om du mener de er ekle får så være. Det er sikkert gjensidig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig i dette kardemommeby opplegget deres, man skal ikke alltid respektere valgene til folk, selvom det er din egen datter, for alle deres valg uannsett hva det er. Man må putte litt vett inn i knollen deres også. Hvis dere synes det er greit at dattern deres suger kuk for penger, og respekterer valget hennes for det, så er jeg rett og slett skremt på hvor dårlige foreldre dere er/blir, og hvilke holdninger dere har.

Hvis det virkelig ikke er noen andre i denne tråden som mener det samme, så skjønner jeg at jeg er like hjelpesløs her som en ateist i Iran, og tror jeg lar argumentasjonen ligge..

Du ville gjort hva? Banket dattra di? Bare for å understreke hvem som bestemmer!

Lenke til kommentar

Faktisk er vel tigging bedre "ansett" enn prostitusjon, men paradoksalt nok er det sistnevnte enkelte partier vil forby, mens de vil legalisere førstnevnte.

De er dobbeltmoralske og dumme.

Kan være en fin utfordring for stortingspartiene. For å være troverdig bør de enten være for legalisere begge deler fullt ut eller forby begge deler fullt, mener jeg.

Venstre vil avkriminalisere begge deler. De vil legalisere prostitusjon og tillate bordeller. De vil ikke forby tigging. (som bare er bortkastede resurser uansett, både pengemessig og prioriteringsmessig hos politiet)

Men skulle ikke forundre meg om FrP kommer med triks og lanserer "innendørs-tigging" (ref. innendørs prostitusjon) :green: Da har man jo liksom likebehandlet?

FrP er et populistisk parti med enkle løsninger på vanskelige spørsmål. Det funker ikke å forby tigging, det burde et hvert oppegående menneske forstå......
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...