Gå til innhold

"Frøken X" står frem for å endre sexkjøpsloven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å be om respekt når man selger sin kropp blir for meg latterlig, jeg har ingenting imot at noen frivillig har valgt et slikt yrke, men det betyr ikke at jeg respekterer valget for det.

Hvem bryr seg om hvorvidt du respekterer henne? Det som er greia er jo at hun vil at staten skal behandle henne som et vanlig menneske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Vel hvis hun er lei av begrepet "selge kropp", så kan vi godt å bruke salg av sexuelle tjenester istedenfor. Begrepet kan være det samme, en rørlegger er langt mer respektert enn en hore uannsett.

Ikke i mine øyne. Å være rørlegger er en lett jobb - for den er kun teknisk. Seksuelle tjenester er teknisk, men inneholder masse annet. Å være omsorgsperson kan være veldig tungt - har selv jobbet i omsorgsyrket og det skal jeg fortelle deg er veldig tungt mentalt hvis man bryr seg om brukerne/pasienten. Å selge seksuelle tjenester dreier seg om mye mer enn bare selve sexen.

Jeg har ikke som sagt ikke noe imot at det er lov i Norge, men menneskene som kjøper eller selger synker til et jævlig lavmål, jeg lyver hvis jeg sier jeg har respekt for dem.

Jeg syns nå uansett det er idiotisk at man ikke skal ha respekt for andres yrker bare for at de jobber med noe annet enn hva man selv liker. Jeg skjønner ikke de som jobber som fotterapeuter - de holder på med heslige føtter og tær hele dagene lang. Jeg har dog respekt for yrket, selv om jeg syns DET er heslig

Lenke til kommentar

Det sier minst like mye om deg som dem du omtaler...

Geir :)

Sorry, men vi lever ikke i en regnbueverden der alle mennesker fortjener respekt for alle valg de tar. Gleder meg til dagen hun får en unge som skal gå på skolen å fortelle om den fantastiske jobben mamma har ;)

Lenke til kommentar

Er det ikke på tide å ta en endelig oppgjør med gamle pietistiske dogmer som dømmer folk fordi de har andre valg for sitt liv.

Selvsagt...

Eller skal vi akseptere et kvinnesyn som reduserer oss jenter til "en kropp" uten annen verdi... ?

Vet ikke om det er det, det er snakk om. Noen tror at de med sine moralske dogmer vil løse problemene bare de forbyr noe ved lov. Det er vanlig feiltagelse som gjentar seg om og om igjen, og som folk kjøper.

Forby det, og man tror at ting blir bedre, selv om alt tyder på det motsatte. Det er det enkleste å forby noe, rent politisk, for da slipper man å ta tak i problemet på en grunnleggende og ordentlig måte.

Man ser det i nesten alle saksområder: Forby tigging. Forby prostitusjon. OM det ikke fungerer, forby kjøp av sex. Forby rusmiddler som ikke flertallet har interesse av osv... Det er poppulistisk. Alt dette. ingen ting av dette fører til det bedre...

Og alle er vellmenende mennesker, som har sterk tro på statlig overformynderi... Forstår ikke at forbud bare gjør ting mye verre...

Jeg fant til eksempel ut at det ikke var umoralsk om jeg kjøpte sex fordi jeg var jente...!?

Hvor er logikken...

Det er ingen logikk bak dette. Først og fremst kan man jo takke religion for det meste av denne merkelige tankegangen....

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2536989.ece

Lenke til kommentar

Sorry, men vi lever ikke i en regnbueverden der alle mennesker fortjener respekt for alle valg de tar.

Vi prøver jo åpenbart å gjøre det til en regnbueverden når vi vil forby ting vi ikke assosierer med pent og pyntelig atferd.

Hvorfor skal du respekteres mer av samfunnet enn en hvilken som helst annen borger, hva gjør deg til en del av denne eliten?

Gleder meg til dagen hun får en unge som skal gå på skolen å fortelle om den fantastiske jobben mamma

har

Sikkert ingen som har problemer med det. Tenk en unge som skal fortelle medelever at mamma er NAVer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Sorry, men vi lever ikke i en regnbueverden der alle mennesker fortjener respekt for alle valg de tar. Gleder meg til dagen hun får en unge som skal gå på skolen å fortelle om den fantastiske jobben mamma har ;)

Omsorgsarbeider - sosialarbeider.

Får inderlig ikke håpe du får unge, for da lærer den å ikke respektere andres valg - noe som er mye verre.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Sikkert ingen som har problemer med det. Tenk en unge som skal fortelle medelever at mamma er NAVer?

Omsorgsarbeider - sosialarbeider.

Får inderlig ikke håpe du får unge, for da lærer den å ikke respektere andres valg - noe som er mye verre.

Vel, la oss vri det andre veien. Den dagen dattera din kommer hjem og sier hun har begynt å suge 40 år gammel kuk for penger og vil forsette med det, så får vi se hvor lenge den "høystående" respekten din for horeyrket varer ;)

Jeg vet ikke hvilken verden du mener du lever i, men i min er det heldigvis slik at selvrespekt teller mer enn respekt for andre. Om "frøken X" har respekt for seg selv så trenger hun ikke din.

Vi har alle våre gleder. De forteller også vel så mye om oss selv som om omgivelsene...

Geir :)

Vel, piloten som kjørte flyet inn i WTC i 2001 hadde sikkert høy selvrespekt han også, og trengte sikkert ikke min. Så hva er poenget ditt egentlig, at pga premissene du satt blir saken noe bedre av den grunn? :roll:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

- Gatene blir rene, men folk går til grunne

- SV svikter de prostituerte

- Kriminalisering bekjemper ikke menneskehandel

Avviser kriminalisering

Venstre har visst holdt på med motstanden mot denne sexkjøpsloven i mange år alerede. =P

Gode argumenter slår tydeligvis ikke ann. Det er de religiøse ideene som får råde. De enkle løsningene til formynderpartiene.

Lenke til kommentar

Vel, la oss vri det andre veien. Den dagen dattera din kommer hjem og sier hun har begynt å suge 40 år gammel kuk for penger og vil forsette med det, så får vi se hvor lenge den "høystående" respekten din for horeyrket varer ;)

Var det respekten for horeyrket eller respekten til det enkelte mennesket dere snakket om?

Hadde du mistet respekten hvis dattera di kom å fortalte deg at hun hadde sugd en mann på 40 år uten betaling da?

Noen mener at det er statens oppgave å sette politiet til å straffe mennesker for det de oppfatter som umoralsk, eller unormalt... Og de vet ikke hvor skadelig politikk de støtter...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig respekterer jeg det - om det er en av mine sønner som velger å gjøre det samme med kvinnelige kunder (eller menn). Om jeg vil like det er en helt annen sak. Ikke nødvendigvis pga selve sexen, men større fare for sykdommer (selv om de er forsiktig) og muligheten for vold.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mmhh...tigging skal forbys, mens hallikvirksomhet skal bli lovlig? Epic fail.

Enkelt - alle sigøynere i hanemarsj til nærmeste fretex - dolle alle opp i horeutstyr, og simsalabim - alle problemer løst

Dette er jo midt i blinken

Kjøp popcorn

Lenke til kommentar

Selvfølgelig respekterer jeg det - om det er en av mine sønner som velger å gjøre det samme med kvinnelige kunder (eller menn). Om jeg vil like det er en helt annen sak. Ikke nødvendigvis pga selve sexen, men større fare for sykdommer (selv om de er forsiktig) og muligheten for vold.

Javel ja(og du var redd for at jeg skulle få unge liksom), jeg tror ikke det er mange i Norge som deler din oppfatning for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Er hun voksen, vil jeg selvfølgelig si hva jeg mener til henne, men jeg vil alltid respektere min datters valg, etter hun er voksen og ute av redet, er det hennes valg hva hun ønsker å gjøre. Og jeg syntes også du burde respektere din datter, fremfor å avfeie henne på grunn av hennes valg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Å be om respekt når man selger sin kropp blir for meg latterlig, jeg har ingenting imot at noen frivillig har valgt et slikt yrke, men det betyr ikke at jeg respekterer valget for det. Å selge sin kropp er motbydelig og jævlig lavmål, hun får gjøre hva hun vil, men respekt for yrket kan hun lete lenge etter fra min side ihvertfall.

sier jo mer om deg at du ikke kan respektere andres valg i livet..

Mmhh...tigging skal forbys, mens hallikvirksomhet skal bli lovlig? Epic fail.

det er snakk om å forby tigging, og det er noe helt annet som ligger bak, ingen skal måtte tigge i Norge ifølge myndighetene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...