aleksanderro Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 God dag, Lurer på om noen som vet hvorfor jeg får så forskjellige resultater på speedtester iforhold til Torrent? Se bilder: uTorrent: Som dere ser så er hastigheten jeg får på uTorrent mye høyere enn de forskjellige speedtestene gir. Noen som vet hva som kan foresake dette? Kan det ha noe med at jeg har trådløs nettforbindelse til huset, altså har jeg ikke fiber eller vanlig ADSL siden det ikke er kobberlinjer til huset. Betaler for 20/20 btw. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Torrents handler mye om seedere/sendere, Altså de som laster opp filen. Hvor langt unna,hvor mange de er,hvor raskt nett de laster opp med har vil avgjøre hvor raskt du kan laste ned. Om du har venner/familie på besøk og de laster ned en torrent du seeder på vil de få en hastighet på 10-15Mbs siden de er nærme og du har raskt opplastning. +At en torrent har motakere , Eks: Seedere 3500 Motakere 2500. Dvs at 3500 sendere må sende torrent til 2500 motakere så hastigheten vil også bli lavere jo nærmere "motaker tallet" er til "seeder tallet". Om det er flere motakere en sendere vil du ende opp med en veldig treg torrent Så hastigheten på torrents er basert på seeders.(veldig stor del av det ) Og ja trådløst nett vil ofte begrense hastigheten men det varierer veldig med hvor godt signal osv du har. Og hadde jeg vert deg ville jeg kontaktet levrandøren du får internet nett av og spørre hvor kraftig nett sentralen dems har mulighet for og sende, Jeg betalte i 3-4 månder på et 40/10 nett men ingenting ble raskere og da fikk jeg vite at utstyret i sentralen i nærheten av meg hadde ikke mulighet til og sende noe kraftigere en 16/1. Du kan for eks finne ut hvor fort du laster ned fra Usa,Asia,Russland, osv for og finne ut ca hva du kan forvente deg av nedlastingshastighet når du har 2000+ seeders , Da tar du gjennomsnittet av de 3 målingene og trekker fra litt ( Siden speed test er jo optimalisert for og vise høyest mulig resultat ) Jeg sjekka farta mi på speedtest.net på 4 forskjelige steder i verden og gjennomsnitte av det var 2,12 mbs og det er ca det jeg laster ned på en torrent med rundt 1500-2000 flere seedere en motakere. Endret 4. mai 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) http://www.ubuntu.co...ative-downloads Prøv og last ned med torrent der, der får jeg altid max på lunjene. Vis du ikke får max hastighet, så kan du ringe leverandør og høre hvorfor du ikke får max hastighet på torrent filer. Og vell og merke dette er lovlig nedlastning. Er portene du bruker på utorrent åpne ? Endret 4. mai 2013 av Myrstad Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 Tror dere har misforstått spørsmålet mitt litt, er ikke det at jeg klager på hastigheten på torrenter siden jeg alltid masker linjen, og vet godt hvordan torrent-teknologien fungerer. Spørsmålet er hvorfor jeg får 2 - 2,5 MB/s (20 Mbit) på torrent mens alle speedtester jeg prøver bare gir et resultater på 5 til 10 Mbit? Btw, bruker ikke trådløst nett innenfor huset fire vegger men kabel rett til ruteren. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Stor forskjell på bits og BYTES Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Ja fult klar over det, noe du burde sett hvis du leser hva jeg skriver. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Mulig det kan ha noe med antall tilkoblinger, at det er derfor du lett makser ut linjen på torrents, men ikke makser ut på hastighetsmålere der du laster ned en fil fra en enkelt server, dvs. kun en tilkobling kontra mange på torrents? Har du prøvd å laste ned en iso fil fra uio sin ftp f.eks? http://ftp.uio.no/pub/linux/ubuntu-iso/raring/ubuntu-13.04-desktop-i386.iso Hvilken hastighet oppnår du? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Virker som om trådløslinken din er ustabil, eller at det er flere som belaster linjen din. Har du f.eks stoppet torrents når du tester hastigheten på speedometre? Prøv med http://nettfart.no og test flere ganger. Du bør oppnå opp mot 20Mbit, dersom du er alene om å bruke av båndbredden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå