Gå til innhold

Vannskadet iPhone, finnes det håp?

Anbefalte innlegg

Jeg satt barnevakt for tre små barn denne mandagen. Under organisering av kveldsmat ble telefonen min liggende på benken ved vasken, og jeg lot vannet renne mens jeg dekket på fat og glass. Mens jeg hadde ryggen til skulle et av barna «hjelpe til» med å fylle vann i en mugge, og han veltet samtidig telefonen min ned under det rennende vannet. Jeg ble så opptatt med å berge muggen at jeg ikke registrerte av telefonen lå i vann. Da jeg oppdaget det tørket jeg av den med et håndkle, skrudde den av og tok ut SIM-kortet, og jeg har latt den ligge i ukokt ris fram til i dag. Da jeg nå prøvde å skru den på igjen var det ikke liv i den.

Jeg vet at avtalevilkårene til Apple gjør det helt klart at man selv er ansvarlig for vannskader på telefonen, og at man dermed ikke får noe hjelp. Spørsmålet mitt er om det finnes noe mer jeg kan prøve for å redde den, eller om jeg er nødt til å kjøpe en helt ny iPhone? Det som er ekstra trasig er at jeg dagen før dette skjedde hadde fått en helt ny telefon på reklamasjon, også skulle den altså bli så ødelagt med én gang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du stikker til forhandleren og sier at du fikk en dytt i ryggen på vei ut av bussen og at mobilen falt i en vanndam. Ikke den mest overbevisende forklaringen, men du har ikke mye håp foruten dette. Fungerte for min del for halvannet år siden (Elkjøp), og jeg fikk en splitter ny iPhone 4 et par uker senere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Hva med innboforsikring?

Da må man nok ha en utvidet "tabbeforsikring", i tillegg er ofte egenandelen høy. Å kjøpe en ny høres ut som en god plan.

Lenke til kommentar

Du stikker til forhandleren og sier at du fikk en dytt i ryggen på vei ut av bussen og at mobilen falt i en vanndam. Ikke den mest overbevisende forklaringen, men du har ikke mye håp foruten dette. Fungerte for min del for halvannet år siden (Elkjøp), og jeg fikk en splitter ny iPhone 4 et par uker senere.

Også? Og du fikk ny på reklamasjon/Garanti men det historien? Tviler.

Lenke til kommentar

Også? Og du fikk ny på reklamasjon/Garanti men det historien? Tviler.

Det var nok iPhone-forsikringen hos Telenor som reddet meg. Kunne sikkert ha sagt at det var min egen feil at den kom i kontakt med vann, men jeg vil helst slippe å kjøpe en ny mobil når jeg måneder tidligere har betalt 5k for en.

Lenke til kommentar

Det var nok iPhone-forsikringen hos Telenor som reddet meg. Kunne sikkert ha sagt at det var min egen feil at den kom i kontakt med vann, men jeg vil helst slippe å kjøpe en ny mobil når jeg måneder tidligere har betalt 5k for en.

Nettopp. Du må ikke kjøpe ny selv om det er din feil, det er det forsikring er til! De på elkjøp driter i om det var din feil eller en random dude på en buss.

Lenke til kommentar

Hvis eneste håp er å lyve til forhandler, kjøper jeg heller en helt ny telefon.

Jeg er forhandler, og kan fortelle deg at samme hvor mye du lyver om hvordan vannskaden skjedde, så er du ansvarlig for skaden, og garanti er selvfølgelig ikke gjeldende. Apple bryr seg fint lite om hva som har skjedd med en ødelagt telefon, dersom det er garanti, så får du ny telefon. Viss ikke, så gjør de "ingenting".

Vannskade på telefon er helt utenfor garanti, så dersom telefonen ikke fungerer kan du like godt gå å kjøpe deg ny.

Jeg har hørt så utrolig mange gode forklaringer på hvordan telefoner blir vannskadet, hvordan skjermene knuses midt på natten mens de sover og alt mulig, så eventuell forhandler vil uansett se rett gjennom det og flire.

Lenke til kommentar

Dersom du har Telenorforsikring dekker denne vannskade, uavhengig av om det er du eller barnet ditt som er skyldig.

Lenke til kommentar

Jeg er forhandler, og kan fortelle deg at samme hvor mye du lyver om hvordan vannskaden skjedde, så er du ansvarlig for skaden, og garanti er selvfølgelig ikke gjeldende. Apple bryr seg fint lite om hva som har skjedd med en ødelagt telefon, dersom det er garanti, så får du ny telefon. Viss ikke, så gjør de "ingenting".

Vannskade på telefon er helt utenfor garanti, så dersom telefonen ikke fungerer kan du like godt gå å kjøpe deg ny.

Jeg har hørt så utrolig mange gode forklaringer på hvordan telefoner blir vannskadet, hvordan skjermene knuses midt på natten mens de sover og alt mulig, så eventuell forhandler vil uansett se rett gjennom det og flire.

Hvis jeg skulle gått til forhandler hadde jeg uansett ikke sagt annet enn at jeg selv har vært uforsiktig, og spurt pent om det fantes noe jeg selv kunne prøve for å redde den. Når jeg vet at vannskader ikke dekkes av garantien er det jo helt irrelevant å fortelle hva som har skjedd uansett. Det eneste rettferdige er at jeg står til ansvar for min egen uforsiktighet og betaler for en ny telefon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...