daahl Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 jeg holder på med en ftp server men jeg har internett gjenom nettverk og da får jeg nettverks ip på pc. Skulle gjerne ha vist ip på rutern min ? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Routern din kan ha 192.168.0.1 som nettversk ip eller 10.0.0.1.. Hvis du skulle ha internett ipn så er det bare å gå på www.itavsien.no og se nederst på siden.. der står ipn din. men den forandrer seg trolig etter tid. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 hvordan får jeg til å få en fast ip da ? Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 hvordan får jeg til å få en fast ip da ? snakk med ISPen din om fast ip... mulig du kan få det mot pristillegg.. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 jeg har fått satt opp ftp min så alle på et nettverk finner den. Men noen venner av meg som prøver og få kontakt med ftp min over internett får ikke kontakt.... Ble litt lang settning der...men men Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har du åpnet porter og forwardet de i routeren? Hvilken isp og router har du? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det er faktisk ikke noen fordel med fast ip...(synes jeg da) Du trenger bare å registrere deg på dyndns fks. Da får du en adresse som fks. hmmms.dyndns.com Med fast IP er det større fare for hackerangrep ol. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Med fast IP er det større fare for hackerangrep ol. Neppe. Ingen som vet om du har fast ip eller ikke. Hackere som ikke er på jakt etter noe spec hacker ip-er mer eller mindre på måfå Lenke til kommentar
daahl Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Har du åpnet porter og forwardet de i routeren?Hvilken isp og router har du? Jeg bruker telenor og har en SMC Barricade Router. Jeg veit ikke helt om jeg har åpnet portene på rutern men vis det er standar så tror jeg nok det. Hva er å forwarde ? Hvor får jeg en sånn ip/adresse eller navn til dynamisk ip ? Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hvor får jeg en sånn ip/adresse eller navn til dynamisk ip ? www.no-ip.org Lenke til kommentar
fanti Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Tenk deg, at en maskin utenifra (fra internet, feks en kompis hjemme hos seg) vil kople seg til ftpserveren din. Din linje inn i ruteren er delt opp til å nå alle dine maskiner som er koplet til routern din, hvordan får du bestemt hvilken av alle maskinene som er koplet til routern kompisen din skal kople seg til med ftp ? Slik som du har det, så må du mest sannsynlig forwarde ftp porten din til den maskinen i nettverket som har ftpserveren. Du må sette opp i routeren at den skal sende alle ftp-forbindelser videre til serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå