borchgrevink Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Der jeg har det ene domenet mitt er det ikke tilknyttet en SMTP-server til mailen. Jeg må derfor bruke SMTP serveren til min adsl utbyder Tele2. Problemet er at det bare fungerer når jeg er hjemme.... Når jeg er på jobb må jeg bruke den SMTP-serveren jeg har satt opp til å kjøre på en ekstramaskinen jeg har hjemme. Dette er heller ikke helt problemfritt, fordi denne serveren automatisk er svartelistet av mange ISPer. Kan jeg på noen måte bruke Tele2s SMTP selv når jeg er på jobb? Enten ved å logge meg inn på den når jeg sender, eller ved at min egen SMTP hjemme videresender mailen til Tele2s SMTP? Takk Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Sliter litt med samme problemet. Løsningen er stort sett å bruke SMTP-serveren til ISP'en du kobler opp med for øyeblikket. På jobben må du altså bruke serveren til jobbens ISP (hvis dere ikke har en internt). Litt tungvindt, men det funker. Mulig du kan unngå at din server blir svartelistet ved å passordbeskytte den slik at den ikke blir regnet som 'open relay'. Mulig det også funker å begrense tilgangen til serveren til din jobb-IP. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Har prøvd med passord og begrnset IP-tilgang. Kan ikke bruke jobbens SMTP... Christian Lenke til kommentar
goggi Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 smtp.online.no fungerer overalt mener jeg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Når jeg er på jobb må jeg bruke den SMTP-serveren jeg har satt opp til å kjøre på en ekstramaskinen jeg har hjemme. Dette er heller ikke helt problemfritt, fordi denne serveren automatisk er svartelistet av mange ISPer. Du må _ikke_ sette opp open relays! POP before SMTP er jo en grei løsning som vil fungere for deg. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 smtp.online.no funker som en drøm selv om jeg ikke er online kunde... flotters Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 smtp.online.no fungerer overalt mener jeg. Det var da trist og høre, synd for kundene til online som kommer til og bli svartelistet. Edit: De er tydeligvis ikke så stupide hos online: Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er xxx@xxx. Emne 'fghvh', Konto: 'xxxxx', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 <xx@xxx>... We do not relay from xxxxxxx', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå