Sweeny_girl Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hvis du snakket med en kvinne som var utdannet psykolog eller lege, og hun fortalte at mannen hennes var rørlegger/elektriker. Hadde du reagert på det, eller ikke tenkt videre over det? Jeg kan forklare litt mer om bakgrunnen for spørsmålet, men er i utgangspunktet nysgjerrig på å høre folk si hva de umiddelbart tenker. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hadde egentlig ikke tenkt noe stort over det. Folk møter hverandre på så mange forskjellige arenaer at det er nesten totalt tilfeldig hva man faktisk jobber med utenom i den øverste "eliten". Lenke til kommentar
Populært innlegg Kimelimm Skrevet 3. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. mai 2013 De er to individer med to forskjellige yrker, jeg kan ikke akuratt se hvordan dette skal være et problem? Tenker du lønnsmessig, eller spenning i jobben? (Høhø) 13 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hadde sannsynligvis brydd meg midt i stortåa. Som Thyristor sa, folk møter hverandre på de forskjelligste plasser. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde ikke tenkt noe på det. Men denne tråden får meg til å lure på om det bør være et problem. Hvis jeg må si noe, er det vel at de er forskjellige personer ettersom yrkene og utdannelsene deres er veldig forskjellige. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Tenker at det er helt normalt. Lenke til kommentar
Populært innlegg cuadro Skrevet 4. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2013 Dersom TS forsøker å hinte til at det er mer prestisje i å være lege eller psykolog, så er jeg ikke enig. 10 Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Helt normalt spør du meg,elektriker tjener jo bedre enn en psykolog også. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Hvis du snakket med en kvinne som var utdannet psykolog eller lege, og hun fortalte at mannen hennes var rørlegger/elektriker. Hadde du reagert på det, eller ikke tenkt videre over det? At han tjener bedre enn henne og i tillegg slipper lang studietid og studielån Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Det eneste jeg kommer på er; og så ... Lenke til kommentar
felicity Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg ser ingen grunn til å reagere på at to mennesker med ulike yrkesretninger har forelsket seg. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Hadde ikke tenkt noe videre over det. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Rørleggere tjener jo nesten like bra som leger, hvorfor skal dette være noe galt med? 1 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde ikke gitt det noen videre tanke. Forøvrig er jeg nysgjerrig på hva TS hadde i tankene da h*n lagde tråden. -Deluze 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Skjønner ikke hva man skal tenke. Hadde nok ikke lagt merke til det engang. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Eneste sånt jeg tror jeg kunne reagert på var viss noen fra politiet var gift med noen som var yrkeskriminelle. Ellers haddet det meste gått husforbi.. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde ihvertfall stusset litt over det. Ikke fordi det er noe galt i det, men fordi det jo ikke så mange ekteskap hvor det er kvinnen som har mest utdanning og den beste jobben. Det som er uvanlig legger man merke til. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg kjenner et gift par hvor konen er lege og mannen er sykepleier. Det er faktisk folk som reagerer på det, men reaksjonene går "begge veier". Noen mener mannen har gjort det bra og "giftet seg oppover", mens andre tenker "det må være flaut for mannen". Selv bryr jeg meg veldig lite. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg kjenner et gift par hvor konen er lege og mannen er sykepleier. Det er faktisk folk som reagerer på det, men reaksjonene går "begge veier". Noen mener mannen har gjort det bra og "giftet seg oppover", mens andre tenker "det må være flaut for mannen". Selv bryr jeg meg veldig lite. Jeg hørte engang om en dame som var direktør og en mann som var sekretær, det endte i skilsmisse.. Dog fordi at mannen til slutt fant ut at han spilte på feil lag. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Min kone har omtrent samme utdannelse som meg (5år universitet/høyskole pluss div etterutdanning), men hun har en betydelig bedre betalt jobb (litt mindre enn dobbelt så mye) med betydelig høyere status. Hun er og høyere enn meg og bedre trent. Jeg har aldri hørt en negativ kommentar om dette. Hun, derimot, får gjevnlig høre det meste om hvordan det kan være mulig att hun ikke har en mann som er sterkere/høyere/smartere/rikere/bedre status enn seg selv... Så tror dette er nok en sånn kvinnegreie som jeg bare bør gi opp å prøve å forstå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå