Gå til innhold

Tastatur til Android-PC


Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på om dette her er den korrekte kategorien å legge dette ut i, men om det er feil får heller folket påpeke det, så skal jeg sørge for at det blir flyttet.

 

Jeg fikk for noen måneder siden en Android-PC. Den er ikke forferdelig avansert, ei heller skal den brukes til noe spesiellt belastende. Jeg koblet den opp til TV'n. Det er snakk om enkel bruk av nettleser, youtube, spotify og andre typer media til daglig.

 

Det store ankepunktet med saken per dags dato er tastaturet jeg har. Det er av type trådløst blåtann. Pekegrensesnittet er et av to store problem. Tastaturet har ikke touchpad, men baserer seg på et system som ligner håndkontrollen til wii. Med et untak: det fungerer ikke. Det er like treffsikkert som værmeldingene til Tv2.

Andre problem: Kontakten mellom mottaker og sender ser ut til å være heller dårlig. Usikker på om dette har en sammenheng med første store problem. For meg er det i alle fall vanskelig å skrive noe som helst når hver fjerde bokstav skrives inn tre ganger. Samme ting skjer når man bruker backspace. Dermed tar det en halvtime å skrive inn et enkelt søk i youtube eller på spotify.

 

Så jeg er på leting etter et tastatur som fortrinnsvis har touchpad. Størrelse er heller lite viktig. Dog, mindre er en fordel så lenge det er enkelt å bruke. Om det finnes er nordisk tastatur en stor fordel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...