Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] corssfire fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har netopp kjøpt meg nytt hovedkort (asus sabertooth 990fx r2,0) for å kunne kjøre crossfire med mine to 7870 fra xfx.

Men får det bare ikke til, og jeg har prøvd alt jeg vet om. Har avinstallert drivere og installert på nytt, har 750w psu, begge kortene kjøre og fungerer. På enhetsbehandling så oppdager Windows(8) begge de to kortene. jeg har også installert noe application greier fra amd for å kunne kjøre crossfire.

Så er det noen der ute som vet hva som er galt?

Takker for alle svar.

(forresten, ja jeg har på crossfirebridge...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du ikke enablet CF i CCC eller merker du at ytelsen er den samme som med ett kort?

Ganske stor long shot: Du kjører ikke med to skjermer? Hvis du kjører CF og setter en skjerm i hvert kort så blir skjermen på det ene kortet svart. Bare tenker at det kanskje er noe som ikke lar deg enable CF hvis du har en skjerm i hvert kort.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Min kompis hadee to 7950'er liggende så jeg fikk prøve dem og se om de virket i crossfire. OG DET GJORDE DE!!!!!! Så nå vet jeg at problemet var at de to kortene mine ikke var helt like, noe dere kan se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1510083&hl=&fromsearch=1

Jeg skal sende det skjermkortet jeg nettopp fikk tilbake til komplett og få et nytt tilbake (det som faktisk er avbildet).

Tusen takk for alle svar uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...