SilverSondre Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hei alle sammen! Jeg har netopp kjøpt meg nytt hovedkort (asus sabertooth 990fx r2,0) for å kunne kjøre crossfire med mine to 7870 fra xfx. Men får det bare ikke til, og jeg har prøvd alt jeg vet om. Har avinstallert drivere og installert på nytt, har 750w psu, begge kortene kjøre og fungerer. På enhetsbehandling så oppdager Windows(8) begge de to kortene. jeg har også installert noe application greier fra amd for å kunne kjøre crossfire. Så er det noen der ute som vet hva som er galt? Takker for alle svar. (forresten, ja jeg har på crossfirebridge...) Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Får du ikke enablet CF i CCC eller merker du at ytelsen er den samme som med ett kort? Ganske stor long shot: Du kjører ikke med to skjermer? Hvis du kjører CF og setter en skjerm i hvert kort så blir skjermen på det ene kortet svart. Bare tenker at det kanskje er noe som ikke lar deg enable CF hvis du har en skjerm i hvert kort. Lenke til kommentar
SilverSondre Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg kjører nå med bare en skjerm (HDMI i det øverste kortet). Jeg går på gpu-z og der står det at crossfire er disablet og når jeg spiller så får jeg samme ytelse som om jeg skulle hatt bare ett kort. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Du må enable det i Catalyst Control Center. Høyreklikk på skrivebordet og velg Catalyst Control Center. Lenke til kommentar
SilverSondre Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Det er det som er problemet. Jeg får ikke opp crossfire under Gaming! Derfor så mistenker jeg at det er en hardware-feil. Lenke til kommentar
zir Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 skjekk om crossfire bridgen din virker skikkelig, ta den av å på. eller prøv å test med en annen vis du har. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Du har ikke satt på CF broen feil vei? Kan være vanskelig å se hvilken vei som er riktig så prøv å snu broen. Har du prøvd kortet skjermen ikke er plugget i alene? Mulig du har et defekt kort. Lenke til kommentar
SilverSondre Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 skal sjekke når jeg kommer hjem om det er crossfire bridgen (har en ekstra hjemme. hvis det fortsatt ikke fungerer så skal jeg låne to 7950 fra en kompis og se om jeg klarer å kjøre de i crossfire, men takk for alle svar Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Har du testa begge korta hver for seg.? Lenke til kommentar
SilverSondre Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2013 ja det har jeg så jet vet at begge to fungerer Lenke til kommentar
SilverSondre Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 Hei alle sammen! Min kompis hadee to 7950'er liggende så jeg fikk prøve dem og se om de virket i crossfire. OG DET GJORDE DE!!!!!! Så nå vet jeg at problemet var at de to kortene mine ikke var helt like, noe dere kan se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1510083&hl=&fromsearch=1 Jeg skal sende det skjermkortet jeg nettopp fikk tilbake til komplett og få et nytt tilbake (det som faktisk er avbildet). Tusen takk for alle svar uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå