BambiBoy Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg har fått litt bursdagspenger. Pengene har jeg bestemt skal gå til en ny PC. Summen blir mest sannsynlig 5000 kr. De eneste kravene er at PC-en skal bygges inni en BitFenix Prodigy, skal ha SSD, være god for gaming og redigering (rendering, hørt at man burde gå for Nvidia kort). Ellers er det ingen begrensninger. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Kr 5000 er for lite hvis du skal ha hovedkort og kabinett med mITX-formfaktor, SSD, og gamingprosessor/skjermkort. Går du for mATX i stedet kan du lett halvere pris på HK og kabinett, og da kan det hende at du holder deg innenfor budsjettet. Endret 3. mai 2013 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg tror det er mulig å strekke seg til absolutt maximum på 8000 kr. Lenke til kommentar
Brighto Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Eg sette nett saman ein dugande PC til same prisen ved å fiske etter skjermkort og andre komponentar i demovareavdelinga. Det eg valde var denne lista, i tillegg til dette skjermkortet, ein demovare av denne straumforsyninga og dette hovudkortet. Så kjem naturleg nok OS, og andre ting som tastatur og mus i tillegg skulle det vere naudsynt. Eg vil sterkt anbefale deg å tråle demovarene til komplett for å gjere nokre gode kupp, og dermed presse prisen på PCen mest mogleg. EDIT: La til hovudkort. Endret 3. mai 2013 av Brighto Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Hvis du kan strekke deg til 8000 blir det mye lettere. Hovedkort Minne Prosessor Skjermkort HDD SSD DVD Strømforsyning Bitfenix Prodigy Kommer på totalt kr 6753. Bytt ut HD7870 med GTX660 hvis du vil ha Nvidia. De har BF Prodigy i hvitt også. Merk, det er fremdeles ingen dårlig idé å kjøpe mATX-kabinett i stedet for Prodigy. Plassen du sparer med Prodigy ift. et lite mikrotårn er marginal, og du har færre expansion slots på både hovedkortet og på kabinettet. Endret 3. mai 2013 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå