Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

En forferdelig ettermiddag: Biffmysteriet!

Jonas9300

Anbefalte innlegg

Hei, og god kveld! Jeg ønsker alle vel og håper dere har fått en fortreffelig start på denne helgen! :cool:

Jeg har nemlig gått på en smell, og ønsker tankeveksling og eventuell diskusjon rundt temaet. Først og fremst vil jeg fremheve at jeg er litt nedtrykt akkurat nå, og jeg håper at dere har forståelse for det, at jeg derfor kanskje har litt vanskelig for å formulere meg. Med det hadde jeg satt stor pris på saklighet, og om medfølelse ikke skulle finne sted, at vedkommende i det minste prøver å se saken fra min side.

Det har seg nemlig slik, at jeg i 17 tiden i ettermiddag skulle jeg steke biff. Jeg hadde vært på trening og hadde i grunn ingen forutsetning om hva som skulle bokstavelig talt komme ut av dette, som for de aller fleste kun er et kjøttstykke. Ettersom det endelig er en helg jeg kan tilbringe et herlig opphold i huset uten mine foreldre hengende rundt hjemme, så hadde jeg kjøpt inn litt ekstra godsaker, hvor det deriblant var potetbåter (saltet såklart) og biff. Alt gikk på en måte veldig fint, og potetene var satt i ovnen.

Litt sent ute må jeg innrømme at jeg var, men det hindret meg ikke i å steke den herlige biffen som faktisk slo tallet "4" på mørhetsskalaen. Noe som lever opp til en lommebok tilhørende en eier med vett til å beherske seg.

Stekeplaten var ferdig varmet opp og jeg la biffen forsiktig på for steking... Når det er sagt så vet jeg at jeg bruker litt tid på vandringen mot poenget her, men en slik sterk opplevelse ut ifra noe så tragisk og velomfattende, vil jeg egentlig bare at dere skal få kjenne på det, så nært hvordan jeg følte det som over hode mulig.

Til poenget. Du kan ta en titt på det første vedlagte bilde. Biffen var nermest ferdig, trodde jeg hvert fall, da jeg skar den opp på midten for å undersøke fremgangen på stekingen og eventuelt vurdere videre justering av varmen, opp mot teflonen med friksjon mot mør biff. Hvis du ser nøye etter på bildet (har ringet ut), så ser du at biffen har røde merker. Ser du det? Det var altså, som du sikkert forstår, ikke snakk om noen undring innenfor hjernebarken min. Vi kan alle se at biffen: JA, biffen blør. Hva er egentlig dette for slags tegn? Skal det være sånn, har du opplevd dette før? :confused:

Jeg har tenkt mye på reaksjoner her, og jeg har faktisk søkt mye rundt om på nett, og har ikke funnet noe særlig. Så det kan du ikke ta fra meg. Blant research fant jeg mye om at dette var ganske vanlig, men jeg finner meg ikke til ro med det. Tragisk. Altså, jeg mener at når det ikke en gang er varslet på pakningen, da er blødning å gå over streken.

Dere vet litt om hvordan jeg føler det nå. Det er ikke det, at jeg har fobi mot blod eller noe slikt. Men jeg synes bare det er så forbanna synd på biffen, som egentlig ikke er én biff, men étt levende individ, eller tatt i verste betraktning, et levende kjøtt-objekt. Videre ønsker jeg i grunn å ta opp ganske mange temaer relatert til akkurat dette, og har derfor satt opp en punktliste nedenfor. Og igjen, det er fint om dere kan ta dette så seriøst som mulig, for min del. Har biffen hjerte, pumper det fortsatt rundt? Det er da en grunn til at den lekker blod som en knekt sil? Det kan jeg med hånda på hjertet, faktisk bekrefte her og nå.

Min medfølsomhet er sterk, men jeg innrømmer hvordan sulten tok overhånd, og jeg ferdigstekte og spiste biffen. Om jeg angrer meg er en anne sak. Jeg er faktisk litt usikker. Jeg tror i det minste ikke på karma i en hver situasjon, og håper dette er et unntak? :\

Det er så mye jeg kunne sagt akkurat, men jeg er rimelig slite, og kommer til å legge meg litt nedpå. Vær så snill, tenk deg om før du svarer.

Biff som intetkjønn, eller ei?

Jeg mener nå fast bestemt at biffen bør tas opp blant myndighetene og vurderes som egennavn og ikke et objekt.

Hvem skal få tilgang til biff?

Nok et ganske omfattende spørsmål. Hvem skal egentlig ha tilgang til denne? Og skal man ha lov til å spise den? Tenk deg om: Hva om biff hadde stekt deg, og spist deg etterpå?

Andre ord med biff, og sammenhenger

Her er det lite å gjøre. Men det fins mange der ute som beskriver andre som f.eks "Se, han var biff!!" Jeg mener med det at biff også kan sees på som et stygt ord, og bør på en måte bannlyses fra den norske ordboken. Alt henger ikke sammen her, men jeg håper på et samarbeid mot en endelig konklusjon av saken om biff, som på skrekkelig vis ikke er tatt opp før i dag.

Hvordan fanger de biffen?

Det er ganske innlysende, at på en eller annen måte får de fatt i biffen, før de vakumpakker dem. Hvem er "de" og hvordan gjør de det? Må vi forby slik jakting?

Enda et bilde (original):

Endret av Jonas9300
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, ikke del biffen i 2 midt under steking. Prøv å lære det ved å kjenne på biffen om den er rå/medium/godt stekt, dette gjøres ved å stikke fingeren din på den og kjenne om den er myk/hard osv. Øvelse gjør mester :)

For det andre så er det ikke blod i biffen, det er ett protein som jeg ikke kommer på navnet i farta som lager den rødfargen både i blodet og i biffen du har i panna.

For det tredje så ser jeg ingen bilder, festlig lesning forresten :p

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...