NERV Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Jeg bruker et CF kort i det digitale kameraet mitt, og brukte det uten problem frem til i dag. Jeg lastet ned bilder fra det, og satt det tilbake i kameraet. Jeg fikk beskjed om at det ikke var formatert, så jeg formaterte det med kameraet. Jeg har tatt en del bilder med kamearaet, og det virker fint. Kan se bildene på skjermen, slette bilder, ta bilder. Når jeg forsøker å overføre bildene til PC får jeg imidlertid beskjed om at kortet må formateres. Den samme beskjeden får jeg når jeg bruker en kortleser. Noen ideer om hvordan jeg kan få tilgang til bildene? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 komplisert og kjedelig sak. Sannsynligvis har du installert ny programvare på datamaskinen, og så klarer ikke den nye programvaren å lese fra det gamle filsystemet på CF-kortet. for at kortet skal funke må du jo formatere det i kameraet.... Det er ikke mulig å bruke en USB-kabel og laste direkte fra kameraet i stedet? Du får ha lykke til. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Det er ikke mulig å bruke en USB-kabel og laste direkte fra kameraet i stedet? Nei. Når jeg setter inn USB kabelen registrerer ikke PCn kortet. Når jeg manuelt forsøker å gå inn på CF kortet får jeg beskjed om å formatere kortet. Jeg kan som sagt bruke kameraet, og jeg ser bildene der, men får de ikke ut. En del fantastiske bilder jeg virkelig ønsker å ha. Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Høres ut som en jobb for jpegdump (eller tilsvarende - f.eks. PC Inspector file recovery), gitt at du bruker kortleser/kameraet får egen 'bokstav'... Lenke til kommentar
NERV Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Høres ut som en jobb for jpegdump (eller tilsvarende - f.eks. PC Inspector file recovery), gitt at du bruker kortleser/kameraet får egen 'bokstav'... Får beskjed om at 'the volume does not contain a recognized file system'. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Høres ut som en jobb for jpegdump (eller tilsvarende - f.eks. PC Inspector file recovery), gitt at du bruker kortleser/kameraet får egen 'bokstav'... PC inspector sier : bad parameter in boot sector: bytes per sector (36113) > 32768 ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå