Mute Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hei ! Jeg har gitaren koblet til en V-amp som er koblet inn i lydkortets line in (sb audigy), problemet er at jeg bare får lyd i venstre høytaler, noen som har noen gode råd ? Takker ! Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Prøvd med stereo kabel? Problemet ligger vel i at line-in inngangen på lydkortet er stereo mens signalet fra V-ampen er mono (enten ved at utgangen på V-ampen er mono, eller at kabelen mellom denne og lydkortet er mono). Lenke til kommentar
Mute Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Ja, utgangen fra V-ampen er mono, bruker en vanlig gitarkabel fra v-amp til pc med en jack/minijack omformer. Men, selv om lyden er mono må det vel være mulig å få sentrert lyden?, jeg hadde ikke dette problemet når jeg hadde et mer profft lydkort. Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Du må bruke en kabel med stereo jack mot 2 mono jacker. Bruker V-Amp selv, og lyden fra den bør absolutt være stereo! Lenke til kommentar
Mute Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Aha, satt litt å tenkte på dette selv. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå