Tollari Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Høyre-leder Erna Solberg gikk i strupen på Trond Giske og Ap med å kopiere nylig avdøde Margaret Thatchers ord: Nei, nei, nei! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10109969 Men på en måte får jeg assosiasjoner med en viss film med måten hun sier det på... Uansett hvem det er hun liknet mer på med nei-ordene, så tror jeg neppe Norge (og verden for den saks skyld) er tjent med enda en Thatcher. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Her har du vel grunnen til at du ikke blir tatt seriøst, nå dømmer du høyre-leder Erna Solberg på tre ord hun har sagt, du påstår at disse tre ordene er sammenliknbar med både Thatcher og Hitler (som er motsetninger av hverandre). Hva med å heller dømme politikken deres, enn å dømme tre ord på forsiden av VG? 7 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Høyre-leder Erna Solberg gikk i strupen på Trond Giske og Ap med å kopiere nylig avdøde Margaret Thatchers ord: Nei, nei, nei! Hva så egentlig? Hva er problemet? Hva skal vi diskutere? http://www.vg.no/nyh...?artid=10109969 Men på en måte får jeg assosiasjoner med en viss film med måten hun sier det på... Jaha? http://www.youtube.com/watch?v=UU_GhqVgc9M Blir ikke dette litt for dumt egentlig??? Uansett hvem det er hun liknet mer på med nei-ordene, så tror jeg neppe Norge (og verden for den saks skyld) er tjent med enda en Thatcher. Åh, og vi er ikke tjent med en Stalin heller... Hvorfor starte så lavmål tråder? Og hvorfor ignorere sammenhengen det står i? Hun viste til at næringsminister Trond Giske (Ap) i et intervju med Adresseavisen har sagt at "det er ikke så alvorlig om vi scorer lavt på forskning og innovasjon". - Jo, det er alvorlig. For kunnskap, forskning og innovasjon er avgjørende for vår konkurransekraft. Trond Giske, som altså mener det ikke er så farlig å score lavt på forskning og innovasjon, ønsker seg jobben som kunnskapsminister. -Til det ønsket har jeg én ting å si: Nei, nei, nei, ertet Solberg fra talerstolen, til dundrende applaus fra de godt over 300 landsmøtedelegatene. Altså: Arbeiderpartiet ønsker at vi ikke skal fokusere på forskning og inovasjon.... Hvorfor er det da galt av høyrelederen som da ønsker mer inovasjon og forskning her til lands (på lik linje med Venstre) å si: "Nei nei nei" til forferdelig arbeiderparti politikk? Fordi det kan minne om Hitlers: "nein, nein, nein?" Off... Finn på noe annet sier nå bare jeg, dette er dårlige greier Endret 5. mai 2013 av turbonello 5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Men på en måte får jeg assosiasjoner med en viss film med måten hun sier det på... Det sier vel mer om deg enn om henne. 3 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Hitlingen tjener ikke akkurat saken din, men jeg er enig i at det er urovekkende at Erna Solberg ser ut til å ha en dyp beundring for Margaret Thatcher. Jeg vil ikke ha en statsminister som beundrer Margaret Thatcher. Jeg finner det vanskelig å stole på Høyre. I det ene øybeblikket ytrer de moderate og fornuftige ting. I det andre øyblikket uttrykker de støtte til skikkelser som er langt til høyre for partiets offisielle standpunkt. Endret 5. mai 2013 av Spenol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå