Mr-Smith Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Noen som har prøvd forlengelses kablene som micrplex selger nå? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=SBCCEXT130 Slik jeg har erfart så minsker lysstyrken veldig når en forlenger kablene litt, prøvd meg på en hjemmemekka skøyt på 50cm og det eneste jeg oppnådde da var at halve røret lyste Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 jeg har opplevd nøyaktig det samme. Lenke til kommentar
v0id Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Funker greit her, bruker de fra mp. Hvilke kabler brukte du? Lysrørene bruker høyfrekvent høyspenning (600-900 Veksel), så det er nok en fordel å bruke skikkelige kabler. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 har ikke merka at den har lyst mindre. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Noen som har prøvd forlengelses kablene som micrplex selger nå? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=SBCCEXT130 Slik jeg har erfart så minsker lysstyrken veldig når en forlenger kablene litt, prøvd meg på en hjemmemekka skøyt på 50cm og det eneste jeg oppnådde da var at halve røret lyste Du kan ikke bruke vanlige kabler ut til katodene. Når spenningen og frekvens er så høy, bør du bruke microplex sine. 15 kr. er vel ikke så mye? EDIT: Post nr. 300 Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Er det mulig og koble flere av de ledningene slik at man får en 2 meters ledning. Hadde hvert kult å plassere en katode bak gardina. Det hadde blitt en veldig stillig effekt (og litt harry). Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det går helt sikkert. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Er det mulig og koble flere av de ledningene slik at man får en 2 meters ledning. Hadde hvert kult å plassere en katode bak gardina. Det hadde blitt en veldig stillig effekt (og litt harry). Hehe, men hvorfor ikke bare sette inverteren der? (eh kanskje fordi du bare har én?) Da ville du være garantert max lys. Det er enkelt og forlenge 12 volten Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Men en knall blå inverter i vinduskarmen er ikke fint... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Er det mulig og koble flere av de ledningene slik at man får en 2 meters ledning. Hadde hvert kult å plassere en katode bak gardina. Det hadde blitt en veldig stillig effekt (og litt harry). tja, min minka 50% bare med en kabel... så jeg tror 2m er litt drøyt... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Er det mulig og koble flere av de ledningene slik at man får en 2 meters ledning. Hadde hvert kult å plassere en katode bak gardina. Det hadde blitt en veldig stillig effekt (og litt harry). tja, min minka 50% bare med en kabel... så jeg tror 2m er litt drøyt... Nå mente han sikkert å skjøte sammen de kablene de har på microplex, da. :wink: Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 jeg prøvde og skjøte sammen 2 stk av forlengerne.bruke 2 stk før lyset.det som hendte var at jeg fikk ett tap, slik at den lyste ca 50% mindre.max 1 skjøt, om det går ann og skjøte det no vidre.vet jeg ikke.men virker håpløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå