code Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hei, har hatt et problem med datan, kan ikke engang huske når det startet, så dette problemet har vart en god stund. Så over til problemet: Ved avspilling av filmer i mine mediaplayers får jeg en horizontal skurr/linje over hele skjermen. Dette bilde viser cirka hvordan det ser ut, mine er mye mindre og beveger seg, men er der ikke konstant: http://cdn.avsforum....tach172988.jpeg Skjer kun ved avspill av media, alså ikke når jeg er på internet/youtube eller spiller. Problemet har fulgt med ved alt fra bytte av mediaplayer som VLC, KMPlayer, MPC-HC, og andre. Har også prøvd forskjellige GPU drivere samt forskjellige OS, (Win7 & WinXP). Kommer på alt fra lav kvalitets filmer på 700mb til Blueray på 30gb. Hvis jeg pauser media spilleren når problemet oppstår forsvinner linjene, men kommer tilbake når jeg starter filmen igjen. For meg virker det som at datan ikke greier å "loade" fila, og deler av filmen kommer på etterskudd, har også problem med at over lengre filmer så kommer lyden på bak bilde, men vet ikke om dette har noen sammenheng med andre problemet. Specs: Notepad ASUS G75VW nVidia GeForce GTX 660M Intel Core i7-3610QM CPU Hvis noen evt. vet hva det kan være, eller vet om noe jeg kan teste så er det bare til å gape ut! - AnonIII Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Har du sjekket blueray-platene for riper? Lenke til kommentar
code Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Dette skjer på all form for media i mine media players, alså downloadet filmer & serier. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Så de piratkopierte filmene virker ikke? Så synd. Lenke til kommentar
code Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Så de piratkopierte filmene virker ikke? Så synd. Hvem sa noen gang om piratkopierte produkter? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Have you et eksempel on en fil som have dette problem? Lenke til kommentar
code Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Alle filer som blir spilt av i en mediaspiller med bilde har dette problemet, derfor jeg tror problemet ligger utenfor filen, samt problemet oppstår i alle mediaplayers, alså jeg tror det er noe med driver eller gpu. Men har prøvd flere forskjellige drivere uten hell. Samme med OS. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Virker som et codek problem spør du meg, ville avinnstallert eventuelle codeker du har innstallert, restarta maskina og sett om det hjelper. Lenke til kommentar
otl Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Hvilken/hvilke mediaplayer(e) har du installert på datamaskinen? malmern er inne på noe her. Endret 16. mai 2013 av otl Lenke til kommentar
code Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Akkurat nå bruker jeg MPC-HC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå