Vintersola Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Skal snart flytte ut og begynne å studere. Da er det greit å ha forsikring. Hvilket forsikringsselskap anbefaler dere? Hvilket selskap gir mest for pengene? Og hva slags forsikringer bør man ha som student? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Nå vet ikke jeg hva du utdanner deg til, men hvis det er en mastergrad innen teknisk-naturvitenskapelige fag, kan du bli studentmedlem i Tekna. Det inkluderer en forsikring (innbo, ulykke, reise, du velger selv), og gir deg gode rabatter på andre forsikringer hos Gjensidige. Mer info: http://www.tekna.no/...ocument_id=5970 Det finnes andre forbund som har andre avtaler, så se deg litt om etter noe som er relevant for din studieretning. Hva som er aktuelt av forsikringer er vel: Reise (ofte inkludert i bank/kort, men sjekk dette ut) Innbo Ulykke Og eventuelt hus og bil hvis du eier det. Jeg hadde ulykkesforsikrningen gjennom et studentmedlemskap i Tekna, men heldigvis måtte den aldri brukes, så jeg vet ikke hvor vanskelige forsikringsselskapet er. Dog slike ting syns jeg varierer veldig fra sak til sak. En hører om noen som får utbetalinger i et selskap og om andre som har det samme selskapet, men som opplever de som vanskelige. I senere tid har jeg hatt helseforsikring via min arbeidsgiver, og det har vært den jeg selv har hatt mest bruk for. Fantastisk å kunne å til private leger og helsetjenester uten å måtte stå i offentlig kø. Men dette er mer luksus og strengt tatt ikke nødvendig. Endret 3. mai 2013 av Thorsen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 De fleste selskap har vel også en grunnleggende pakke beregnet på nettopp studenter. Jeg har gjennom If nå, If Start, og koster rundt 2000 kroner i året. Det er med reise-, innbo- og ulykkesforsikring. Veldig kurant måte å gjøre det på for min del, da har jeg alt samlet og er dekket på de viktigste områdene. Ellers dekker Thorsen godt alt med foreninger. Kan nevne at både Tekna og NITO har tilsvarende fordeler, så hvis du skal på en naturvitenskapelig grad kan du melde deg inn i begge og få én forsikring fra hver. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 ... NITO har en temmelig lik ordning. Knuste skjermen på mobilen min rett etter at jeg ble medlem av NITO Studentene med innboforsiking fra Gjensidige (ca. 400,-/året) og det gikk kjapt å få pengene. Måtte selvfølgelig betale en egenandel på 1000,-, men det var greit å slippe unna de siste 1500,-. Så hvis du skal studere ingeniørfag/realfag, sjekk tilbudene til Tekna eller NITO, alt etter om du skal gå master/bachelor. Hvis ikke finnes det nok lignende ordninger for andre typer studier, eller så har DNB har en innboforsikring for 80,-/mnd. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 http://student.no/studentforsikring/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå