MiiX Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hei Lurer på om noen her ute har noen forslag til en god ruter som støtter custom FW, mest sansynelig Tomato siden det er enklest å sette opp QoS der har jeg hørt. Alle forslag til både ruter og FW mottas med takk! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg kjører tomatopå min Asus N66-RT og er ganske fornøyd med det. Men selv om det er klassifisert som en kraftig ruter rar den ikke QoS sikkerlig når du får litt speed på linja. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Farten som det snakkes om her er max 6mbps Har en WRT54GL dersom denne kan brukes. Endret 3. mai 2013 av MiiX Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 WRT54GL burde fungere helt fint på 6Mbit. Den støtter i det minste DDWRT, og jeg tror også den støtter Tomato, uten å kunne garantere dette. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 WRT54GL burde fungere helt fint på 6Mbit. Den støtter i det minste DDWRT, og jeg tror også den støtter Tomato, uten å kunne garantere dette. Med QoS som faktisk gjør jobben og ikke senker hastigheten? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Med QoS som faktisk gjør jobben og ikke senker hastigheten? Med QoS "som faktisk gjør jobben, og ikke senker hastigheten" er man avhengig av at ISP kjører tilsvarende QoS-klasse inn mot deg for å få symmetrisk flyt utfra DSCP/TOS-verdiene. Nei, jeg har ikke forsøkt med QoS på WRT54GL med DDWRT-firmware, men prosesseringsmessig mener jeg boksen er kraftig nok til å kunne håndtere 6Mbit/s symmetrisk med QoS. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Med QoS "som faktisk gjør jobben, og ikke senker hastigheten" er man avhengig av at ISP kjører tilsvarende QoS-klasse inn mot deg for å få symmetrisk flyt utfra DSCP/TOS-verdiene. Nei, jeg har ikke forsøkt med QoS på WRT54GL med DDWRT-firmware, men prosesseringsmessig mener jeg boksen er kraftig nok til å kunne håndtere 6Mbit/s symmetrisk med QoS. Ja såklart, men om du har hastigheten din + litt til, har jeg mine STERKE tvil på at den gjør jobben. Mer har du ikke så mye kontroll over. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Dersom jeg kan spille samtidig som noen laster ned/streamer Netflix er jeg fornøyd. Får finne fra WRT54GL'en og se hva som skjer. Kommer sikkert tilbake med spørsmål, og om jeg får det til eller ikke! EDIT: Får se om jeg får noe til i morra, men nå får jeg ikke ting til å skje slik jeg håpet. Det jeg vil er å alltid sette div. spill/skype/ts/vent etc til å være prioritert over alt annet, men alt jeg finner ut er noe % av totale båndbredden osv. Trodde det bare var å si port 1-2 skal være prioritert over "alt annet" :| Endret 3. mai 2013 av MiiX Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 6Mbit bør gå bra med WRT54GL og QoS. Hvor mye hastigheten blir senket vet jeg ikke, men om man antar 50%, så skal du ikke ha problemer med inntil 20Mbit & QoS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå