Gå til innhold

Sony DCR PC-105, topplassert mikrofon og vindstøy

Anbefalte innlegg

Sony DCR PC-105 gir overraskende gode bilder, men topplasseringen av mikrofonen gir en skuffende lydkvalitet, særlig følsom for vindstøy. Merkbart er også båndsus og drivverk. Ny, ekstern gun-mikrofon er allerede bestilt, men - er det noe å gjøre for å fjerne vindstøyen fra den innebygde mikrofonen, eller få bedre kvalitet på lyden? Den oppleves litt blekkboksaktig. Har forsøkt med en liten ullfille over selve mikrofonen, men det ga ingen ønsket effekt.

Hvordan vurderes forøvrig en "riktig" eksponering ved hjelp av LCD-skjermen? Her finnes jo ingen styringsredskap á la vanlig stillbildekamera.....

degas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv ett sånt kamera, emn har ikke fått prøvd så mye, tok meg en tur på Sonysenteret og fikk god hjelp. kom frem til en ny mikrofon som hadde betegnelsen ECMMSD1 og den likte jeg. Var med en pute til å dempe støy og sus. Og den virket litt proff, samme farge så kameraet forøvrig, gikk på eget litiumbatteri, slik att den ikke sjeler fra batteri på videokamera. Har også sett på andre ting til det slik som tele, vidvinkel, filter (Linse) og videolys. Tok meg en tur på nettet blant mange som selger dette og det viste seg att faktisk var samlet pris for dette hos sonysenteret billigere. Har du noe tips å komme med Degas på sony pc 105 som du har funnet ut av? så takker jeg gjerne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...