sector Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Skal handle Powerline, og bruke dette til å leie film med Canal Digital in GO-tjeneste, i tillegg til noen nett-tjenester smart-tv har innebygd. Hvilken type trenger eg? 200 eller 500Mbps? Har allerede Apple TV 720p, som fungerer fint, men aner ikke hva slags hastighet den har. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Da bør du lese: test av Netgear Powerline AV500 hastigheter på 2-3 MB/s er langt i fra imporende. Så du bør i minstefall bruke samme sikringskurs helst på kortest mulig avstander. Lenke til kommentar
sector Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Men hvis eg vil koble dekoderen til det trådløse trenger eg vel et aksesspunkt, og hvordan er det å koble det opp? Må en ikke inn i menyene via ip-adr, og åpne porter både i router og aksesspunktet? Slike ting er eg helt grønn på. Eller fins det plug-and-play aksesspunkt også nå? Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Men hvis eg vil koble dekoderen til det trådløse trenger eg vel et aksesspunkt, og hvordan er det å koble det opp? Må en ikke inn i menyene via ip-adr, og åpne porter både i router og aksesspunktet? Slike ting er eg helt grønn på. Eller fins det plug-and-play aksesspunkt også nå? Disse trådløse punktene er veldig enkle å bruke. I teorien. Men som nevnt tidligere i tråden her bør du være på samme kurs, og aller helst ikke ha så lang avstand for at det skal fungere. Vil vel egentlig anbefale å strekke en kabel hvis det er mulig eller kjøpe en skikkelig trådløs ruter hvis det er et alternativ. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Her finner du sammenlignbare tester av noen modeller: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/powerline-charts/view Jeg kjører selv powerline mellom routermodem og 5 GHz aksesspunkt, og det funker fint for å streame i HD. Har ikke målt max ytelse (som er langt over de 25/5 jeg har på VDSL), heller ikke forsøkt å flytte mellom kurser (enda). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå