opresterud Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Har planer om å kjøpe ett 1024MB dual kit med Kingston HyperX PC3200 moduler, og bruke dette med et ASUS P4C800-E Deluxe hovedkort. Noen som har prøvd denne kombinasjonen, og vet om det funker og hvor god timing som kan kjøres? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Skal du overklokke? Hvis du skal det, gå for et minne som overklokker bedre, eller velg pc3700/4000/4200. For p4 systemer er latencyen ikke det viktigste. Høyest ytelse oppnås ved overklokking. AMD systemer liker bedre lave latencyer på minnet. Her er uansett en test av 7 brikker, deriblandt brikken du vurderer: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel...3/06/23/8298251 Dog noe gammel. Les også gjennom tråden til Snekker`n før du handler. Der er mange gode innspill. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...1819&highlight= DrE Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Skal ikke overklokke, men ønsker ett så stabilt og kjapt system som mulig. Har tidligere brent meg på TwinMOS, selvom jeg ser Snekkr'n snakker varmt om TwinMOS PC3200 (uten Winbond)... Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 ønsker ett så stabilt og kjapt system som mulig. Dette er Asus sin liste over minne brikker som er godkjent for bruk på bl.a Asus P4C800-E Deluxe. Jeg anbefaler deg Corsair sine brikker på det sterkeste. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 OK. Eneste er at jeg synes at 1GB med Corsair PC3200 koster litt i overkant, og Kingston sine HyperX med tilsvarende spesifikkasjoner koster noen hundrelapper mindre. Men, er det i praksis stor forskjell på CL3, CL2.5 og CL2? Grunnen til at jeg ønske bra fart på minnet er at denne maskinen skal kjøre 2-3 virtuelle PCer med VirtualPC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå