sport123 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hei. Jeg jobber paa en baat som driver med overvaakning av reservoar verden rundt. Jeg faar bruttolonn og maa dermed legge av til skatt selv. Jeg vet at min type jobb gaar under betydningen aa faa sjomannsfradraget. Jeg har jobbet her naa i 5 mnd, saa har enda ikke betalt noe skatt, da jeg legger av selv paa hoyrente konto til ligningen kommer neste aar. Er det noen her som vet om det er en annen maate aa skatte paa naar man jobber faar en baat som er registrert i utlandet, derav ogsaa selskapet er utenlandsk? Evt en maate paa aa unngaa aa betale skatt i hele tatt? Bor i Norge, og har ingen mulighet til aa flytte pga familie. Haaper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Dersom du rent faktisk arbeider i utlandet og arbeidsforholdet har minst tolv måneders varighet kan du kreve nedsatt skatt etter skatteloven pgf 2-1 (10) selv om du anses som bosatt i Norge etter skatteloven pgf 2-1 (1). Lenke til kommentar
sport123 Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 Dersom du rent faktisk arbeider i utlandet og arbeidsforholdet har minst tolv måneders varighet kan du kreve nedsatt skatt etter skatteloven pgf 2-1 (10) selv om du anses som bosatt i Norge etter skatteloven pgf 2-1 (1). Jobber ute 6uker og 6 uker hjemme i Norge. Dette blir vell ikke det samme da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå