Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe særlig erfaring med portrett bilder selv, men synes bildet ditt er flott :) Men lurer litt på dette med refleksjon av lys i pupilene, er det noen skrevene eller uskrevene regler rundt dette ? Tenker at det ble ganske mye av det her, men mulig jeg er helt på jordet da :)

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Ja, jeg var inne på tanken da jeg foretok retuchen, men lot være å gjøre noe med det. Vet ikke om noen uskrevne regler om dette og ser at mange pro fotografer lar være å fjerne dette. Selv synes jeg det bare er bra, for da kan jeg sniktitte litt på lysoppsetttet som de andre bruker :) Her er det en svær dyp softboks som står en halv meter fra modellen - så den blir jo stor denne refleksen.

Lenke til kommentar

Spennendes :) Da lærte jeg litt nytt i dag også, nyttig, for en eller annen gang inn i fremtiden ser jeg for meg å ta bilder av mennesker jeg også, men ikke klar enda :) Imens så nyter jeg og lærer litt ved å se på dine og Ovidias bilder :)

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

En stund siden du har lagt ut bildet men jeg er ny her og blar litt rundt omkring. Jeg liker veldig godt portrett og som du liker jeg sort/hvitt spesielt godt. Jeg er jo enig med de to første kommentarene her at du har tatt i ganske mye på retuchen men det spørs hva man er ute etter. Begge deler ja takk. Kan ikke se at du har lagt ut han 65 - åringen. Har vært moro å sett det.

Jeg bruker også en stor softboks ganske nær og har samme "problem" men det kan jo være en del av "det mystiske" :) Enig med deg, interessant å se på øynene hvordan lyssettingen er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...