dobbelmann Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) Hei. Vi er 3 hus som før brukte spleise på brøyting. Da kom der én regning som vi brukte dele, og for 2 år siden lå denne på 3600 kroner, som delt på 2 ble 1800 kroner. Vi var da av flere grunner bare 2 husstander på denne. Da var det mye snø. I fjor kom der nye beboere i det tredje huset, og vi ba da om å få regningen delt på 3 og sendt til hver husstand. Da ble regningen på 2000 x 3, altså 6000. Da var det mindre snø enn for 2 år siden. Vi reagerte da på at det var mye, men ble enige om å betale pga snømengden. I år kom regninga på 3300 x 3. Det vil si 10.000 kroner for utført brøyting. Det var her forholdsvis lite snø, med unntak av mars måned, langt mindre enn foregående år. Før jeg ringer selskapet som brøyter, har vi noen rettigheter her? Er det forventet at vi bare skal ta en slik uforutsett prisøkning på strak arm, uten forvarsel? For 4 år siden var regningen forøvrig 1800 kroner totalt, altså 600 per husstand. Det er fortsatt samme firma som brøyter. Takker for input Endret 2. mai 2013 av dobbelmann Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 hva står i kontrakten dere har signert? Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 Der er ingen kontrakt. Avtalen ble i sin tid opprettet muntlig av mine besteforeldre. Så har det bare fortsatt sin gang gjennom mine foreldre og så meg. Har forøvrig ikke tenkt å lage noen stor sak ut av det. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med de å forhandle fram til en ny avtale, skriftlig kontrakt! Sikkert lurt å undersøk andre selskaper i samme slengen! 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg ville sjekket med en eller annen bonde som uansett brøyter i nærheten om han ville ha litt svart ekstrainntekt ved å brøyte hos dere.. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Sett utenfra skjønner jeg godt at du reagerer på dette. Imidlertid tror jeg det er lite du kan gjøre uten å ha noen kontrakt. Du skriver ikke noe om hvor mange år prisen eventuelt har vært uendret på 1800 kroner. Uten å vite noe om hvor stort areal som brøytes synes jeg nok ikke 10.000 for en hel sesong er urimelig, basert på egne erfaringer. Støtter derfor de andre som her foreslår at dere skriver en kontrakt som bestemmer at prisen f.eks kan justeres med inntil x % pr år, ofte bruker man KPI eller en annen relativ verdi. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå