Gunderz Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 For ca 1 måned siden gikk jeg til anskaffelse av en ny PC, og i den sammenheng kjøpte jeg et billig kabinett fra Absolutt Data. Etter å ha satt sammen PC'n og fått kjørt systemet så viser det seg at masknia har en tendens til å slå seg av noen ganger eller fryse. Windows har med sin feilmeldingsrutiner skyldt på skjermkortet. Har prøvd å gjøre noe med det uten hell, men her om dagen når jeg skulle bruke en av strømuttakene for å koble til en CD brenner fant jeg ut noe som kanskje er av viktighet når det gjelder stabiliteten. Det jeg så var at CD brenner'n ikke ville starte opp, jeg gikk ned å fikla litt med strømkontakten og den begynte å spinne, men bare sporadisk og ga opp litt etterhvert. Jeg fikla litt til og nå virka det som brenner'n gikk sin gang, men akk nei, midt under brenning av en CD så stopper hele brenner'n. Da går jeg til det skritt å begynne å måle spenningene med oscilloskop for å prøve å se hva som skjer og det viser seg at spenninga rett og slett ramler ut i ny og ne(kanskje ingen overraskesle ut fra det jeg har skrevet over). Det fikk meg til å lure på om strømforsyninga også var årsaken til at maskina mi slo seg av titt og ofte. Så jeg fikk lånt et kabinett av en kamerat, installert utstyret mitt og nå så går alt uten problemer, jeg har ikke hatt et eneste avbrudd de dagene jeg har prøvd og får så forsvant spenninga 5-6 ganger i løpet av dagen. Så det jeg egentlig vil høre noe meninger om nå er om jeg kan bruke reklamasjonsretten min til å få bytta inn kabinettet, og jeg er i grunn ikke villig til å godta et nytt kabinett av samme type, ønsker mer pengene tilbake. Grunnen til at jeg ikke ønsker et nytt er at jeg har hatt alt for mange problemer med dette kabinettet, jeg har faktisk vært oppom å bytta inn et kabinett fra før. Men ut fra reklamasjonsretten har jeg da lov til å få pengne tilbake, eller kan de bare tilby meg et nytt produkt? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Men ut fra reklamasjonsretten har jeg da lov til å få pengene tilbake, eller kan de bare tilby meg et nytt produkt? De har nok rett til å gi deg et nytt produkt først. Men hvis du holder tunga rett i munnen når du tar kontakt med dem, og forklarer rolig og behersket hva som er problemet, at du har lyst å satse på et skikkelig kvalitetskabinett m/power som du har funnet hos en annen leverandør, så kan det jo hende de er greie og gir deg pengene i retur. (off, for en lang setning...) [etterpåklokskap] Det lønner seg i lengden å handle kvalitet med en gang! [/etterpåklokskap] DrE Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Kan du ikke bare bytte PSU'en.. er det nødvendig å bytte hele kabinettet? stakkars kabinettet har jo ingenting med hva slags Strømforsyning som er stappet inni. stakkars kabinettet Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Hvis jeg først går opp til dem nå er jeg ikke vilig til å godta en ny power, som sagt har jeg hatt problem med samme typen kabinett tidligere og har allerede vært oppe å bytta en gang, men det var kun et par dager etter at jeg kjøpte PC'n. Problemet er at ting egentilig ikke passer, dessuten har det en dårlig løsning for å feste PCI "rammene" til kabinettet som ba meg på utrolig mye hodebry når jeg satte sammen PC'n. Konstruksjonen kan heller ikke sies å være spesielt solid. Og DrErling.... Du har no så inderlig rett, tenkte at jeg skulle gjøre det litt billig, men jeg var ung og uerfaren, men jeg angrer nå på den kortsiktige tenkningen. Håper bare andre som leser dette tar det inn over seg og ikke gjør samma feilen som meg. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 hehe. ja, man lærer så lenge man lever. Jeg synes du skal konfrontere selger med dine erfaringer med kabinettet. Måten du fremlegger dine erfaringer på er viktig. Hvis selgeren skjønner poenget så forstår han også at firmaet han jobber for i lengden taper på å selge et ubrukelig kabinett, og også ubrukelige strømforsyninger. At det billigste ikke alltid lønner seg gjelder både for kjøper og selger. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå