Gå til innhold

Noen med gode tips til "sydentur"?

Anbefalte innlegg

Vi tenkte oss til "syden" i sommer, men sliter med å finne passende sted. Vi er et par i midten av 20-årene med et barn på 1,5 år.

Det vi ønsker:

* Sandstrand i gangavstand - helst under 500 meter

* Hotell med barnevennlig uteområde

* Gangavstand til sentrum av en eller annen by med restauranter og shoppingmuligheter (annet enn billig (dyrt) skrap)

* Turmuligheter - både fjellturer og lange promenader er fint

* Ikke for lang flytur (Bør holde oss i Europa, og Kanariøyene blir for langt)

* Helst ikke koste for mye over 20 000 kr for fly + hotell (2 uker i juni)

Noen som har vært noen slike steder? Jeg har selv vært på utallige slike ferier da jeg var liten, men sliter nå med å finne noe passende. Jeg ville helst holdt meg unna disse typiske charterferiene, men jeg er dessverre nedstemt.

Takker for svar...

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For noen år siden, da barna var mindre, reiste vi mye til forskjellige øyer i Hellas. Vi var mest fornøyd med øya Chios, hvor vi bodde i byen Karfas: http://www.lilleput.no/catalog.cfm?nOnlineCatalogueNo=11941 i 2 uker. Stille og rolig sted, Veldig fin og barnevennlig strand, noen restauranter med (stort sett) bra mat (på Pina Leon er de spesielt barnevennlige), kort taxitur inn til Chios by (ca 10 minutter), veldig greit å leie bil eller ATV for å kjøre til andre steder på øya. De mindre stedene Agia Ermioni og Megas Limnionas er 20-30 minutter til fots unna. Chios er ikke et typisk charterreisemål, tror det er kun Lilleput som flyr dit, og shoppingmulighetene er noe begrenset. Dersom dette er aktuelt, kan du registrere deg på nyhetsbrevet til Lilleput, de har nye tilbud hver fredag:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Når man reiser utenom skoleferien, er vår erfaring at pakketurer er et godt alternativ. Spesielt gjelder dette i overgangen mellom vår/sommer (mai/tidlig juni) og sommer/høst (overgangen aug/sept).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...