Gå til innhold

Klone OS disk (ssd) til ny samsung SSD

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til og klone fra gammel til ny disk.

det vil si jeg får klonet den men ikke satt den nye disken som boot disk.

jeg har prøvd samsung sin klone software og norton ghost. begge kloner disken over til den nye men jeg klare ikke og få den nye disken til og boote.

kjøre Windows 7

har og så prøvd et annet program som jeg ikke husker navnet på nå uten hell.

det programmet skulle jeg også lage en boot recovery disk. det har jeg gjort på både dvd og usb men den vil heler ikke boote.

noen som kan hjelpe??

håper det, brukte 4 timer i dag på og knote uten hell.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det snakk om en laptop? Når jeg gjorde denne prosessen, så nektet maskinen min å boote så lenge jeg hadde disken i HDD-slot nr. 2 (laptop med plass til 2 disker) - når jeg satte den i slot nr. 1, startet den med en gang.

Er det en desktop, så koble fra den gamle disken når du booter.

Har du mange disker på systemet? (110% sikker på at MBR ligger på systemdisken som du har klonet?)

En klon er en klon, og en vellykket klon, gjort med et skikkelig verktøy skal overføre ALT.

Vil det forresten virke i det hele tatt om MBR ligger på en annen disk? Det burde uansett ikke spille noen rolle så lenge den nye disken får tildelt samme bokstav som den gamle disken - og ja, andre disker bør kobles fra under boot.

Selv bruker jeg Acronic True Image Home 2011 til slikt, og har aldri hatt noen problemer (nesten.så jeg vurderer å faktisk kjøpe programmet :roll: ).

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

... (110% sikker på at MBR ligger på systemdisken som du har klonet?)

Alle disker har MBR, så dette forvirrende utsagnet er basert på en misforståelse.

Problemet du tenker på er System, dvs Windows sine oppstartsfiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...